تصویر تعمیر تلویزیون سونی سری x

تعمیر تلویزیون سونی سری x

تعمیر تلویزیون سونی سری x در مرکز طنین سرویس بصورت تخصصی و با کمترین هزینه انجام می شود.سری x  تلویزیون سونی از نوع LED بوده و مجهز به سیستم عامل اندروید می باشد.تلویزیون سونی سری x از نوع براویا سونی می باشد.این تلویزیون برای افرادی طزاحی شده که توقع بسیار بالا نداشته و خواهان پرداخت هزینه زیادی نیستند بسیار مناسب می باشد.
 نمایشگر سونی سری x با کیفیت های تصویر ۴k و ۸k تز سال ۲۰۱۹ در دنیا عرضه شدند.

ویژگی های تلویزیون سونی سری x

تلویزیون سونی سری x همانطور که گفته شد از سال ۲۰۱۹ عرضه شدند و تفاوت آنچنانی با تلویزیون های سونی سری f و h ندارند.به عنوان نمونه می توان تلویزیون سونی مدل x830f را می توان نام برد که در مقاله تعمیر تلویزیون سونی مدل x830f بطور کامل به ویژگی ها و مباحث عیب یابی آن پرداختیم.
از ویژگی های تلویزیون سونی سری x میتوان به پردازنده تصویر ۴k x-reality pro  و حافظه داخلی ۱۶g گیگا بایت آن میتوان اشاره کرد.همچنین سری x تلویزیون سونی قابلیت پشتیبانی از فرمت های HDR 10 و HGL را دارا میباشد و در اندازه های ۴۳اینچ تا ۸۵ اینچ نیز طراحی شده اند.

تعمیر تلویزیون سونی

مرکز طنین سرویس بصورت تخصصی تعمیر تلویزیون LED سونی را با کمترین هزینه  انجام می دهد.این مرکز تعمیر تلویزیون سونی سری ایکس را بصورت تخصصی و دارای هر ایرادی که باشد برای شما انجام می دهد.این خرابی ها ممکن است در پنل تلویزیون،مدار منبع تغذیه یا مین برد تلویزیون سونی باشد.

تعمیر مین برد تلویزیون سونی x

یکی از مشکلات بزرگی که هر تلویزیون ممکن است به آن دچار شود ، مین برد دستگاه می باشد.در واقع مین برد دستگاه اصلی ترین قطعه تلویزیون می باشد که با تمامی قسمتهای صوتی و تصویری تلویزیون در ارتباط است.مین برد تلویزیون از قطعات الکترونیکی تشکیل شده و تمامی پردازش های تلویزیون را مدیریت می کند.از اینرو اگر در تعمیر تلویزیون سونی سری x خرابی از جانب مین برد باشد، تلویزیون شما دچار خاموشی ناگهانی می شود.
از دگیر نشانه های خرابی و ایراد در مین برد تلویزیون سونی میتوان به تعداد چشمک زدن نشانگر قرمز اشاره کرد.اگر این نشانگر قرمز ۳ بار چشمک بزند بمعنی این است که مین بردن تلویزیون دچار ایراد شده است.اگر تمایل داشته باشید اطلاعات دقیق تر و کاملتری نسبت به مین برد تلویزیون بدست آورید،پیشنهاد می کنیم مقاله تعمیر مین برد تلویزیون سونی را بدقت مطالعه فرمایید.

تعمیر قطع شدن تصویر تلویزیون سونی سری x

قطع شدن تصویر در تلویزیون خصوصا تلویزیون های هوشمند امری طبیعی می باشد ولی بدین معنا نیست که این مشکل را نادیده بگیریم.در واقع از دلایل قطع شدن تصویر در تلویزیون سونی می توان به مشکل و ایراد در بک لایت و آسیب دیدگی پنل تلویزیون سونی اشاره کرد.
با خرابی و ایراد در یکی از بک لایتهای تلویزیون، این ایراد و خطا به تمامی بک لایت های نمایشگر سونی سرایت کرده و باعث سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون می شود.
در مورد پنل تلویزیون سونی بطور مفصل صحبت کردیم اما باید گفت به طور کلی آسیب هایی مثل شکستگی پنل، سوختن پنل، نفوذ مایعات به آن اجازه عملکرد درست را به دستگاه نمی دهند و باعث آسیب جدی به پنل و در نهایت قطع تصویر تلویزیون سونی می شود.

تعمیر پنل تلویزیون سونی سری x

پنل تلویزیون LED سونی در واقع همان پنل تلویزیون LCD سونی است، با این تفاوت که برای تولید نور در آن بجای لامپ فلورسنت از سیستم نورافشانی LED استفاده شده است. بدین ترتیب که برای وضوح بهتر بر روی صفحه نمایش‌های بزرگتر، تلویزیون های LCD به نور پس زمینه LED مجهز شدند و رزولوشن را افزایش دادند.
عواملی که باعث خرابی و ایراد در پنل تلویزیون سونی می شود می نوان به نفوذ مایعات پاک کننده به داخل پنل،ضربه های محکمی که باعث شکستگی LED می شود و سولفاته شدن و سوختگی فیزیکی فلت پنل تلویزیون اشاره کرد.
از نشانه های خرابی و ایراد پنل تلویزیون سونی سری g می توان به چشمک زدن چراغ استند بای تلویزیون، کند شدن تصویر یا به اصلاح اسلوموشن شدن تصویر تلوزیون ، دوتایی شدن تصویر یا درهم رفتن تصاویر قبلی و بعدی و تیره و سیاه شدن تصویر تلویزیون از یک طرف اشاره کرد.
اگر تمایل داشته باشید که اطلاعات دقیق تر و جامع تری در مورد پنل تلویزیون سونی بدانید،کافیست مقاله تعمیر پنل تلویزیون سونی را مطالعه فرمایید ، ولی مطمئن باشید که تعمیر و عیب یابی پنل تلویزیون سونی سری ایکس را بخوبی و با کیفیتی عالی انجام می دهیم.

تعویض بک لایت تلویزیون سونی سری x

تیره شدن بخشی از تصویر، کم نور شدن کل صفحه نمایش تلویزیون سونی و نداشتن تصویر در صورتی که صدا وجود دارد از رایج ترین نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون سونی می باشد.اگر شما تلویزیون LED سونی سری x را دارید و یکی یا چندین نشانه ای که در بالا ذکر شد را در تلویزیون خود مشاهده کردید، مطمئن باشید زمان تعویض بک لایت تلویزیون شما فرا رسیده است.
جالب است بدانید که بک لایت تعمیر شدنی نمی باشد و حتما می بایست به مراکز معتبر مراجعه کرده تا بک لایت تلویزیون بصورت تخصصی و اورجینال تعویض گردد.

ویروسی شدن تلویزیون سونی سری x

یکی از نکات مهم و قابل توجه در تلویزیون های هوشمند،متصل کردن حافظه های جانبی به تلویزیون می باشد.اگر هارد و فلش مموری متصل شده بدستگاه تلویزیون دارای ویروس و فایل های مخرب باشد،باعث خرابی در مین برد تلویزیون می شود.
جهت جلوگیری از ویروسی شدن تلویزیون سونی سری x باید از هارد و فلش متصل شده به درگاه usb اطمینان داشته باشید و این اتفاق زمانی می افتد که شما قبل از اتصال فلش مموری به تلویزیون،هارد و فلش را در رایانه و کامپیوتر خود بررسی کنید و در صورت نداشتن فایلهای مخرب آنرا به تلویزیون خود متصل کنید.در صورت اینکه تمایل داشته باشید اطلاعات دقیق تری در مورد هارد و فلش مموری بدست آورید،پیشنهاد می کنیم مقاله اتصال هارد و فلش به تلویزیون را مطالعه نمایید.

چشمک زدن نشانگر تلویزیون سونی سری x

یکی دیگر از نشانه های خرابی و وجود ایراد در تلویزیون سونی سری x، چشمک زدن نشانگر پنل تلویزیون سونی می باشد.جالب است بدانید تعداد چشمک زدن نشانگر، مشخص کننده خرابی قسمت معیوب تلویزیون می باشد.به عنوان مثال ۸ بار چشمک زدن نشانگر تلویزیون سونی،نشاندهنده ایراد در بخش تقویت کننده صدا در تلویزیون براویای سونی می باشد.
در صورت اینکه تمایل داشته باشید که بدانید با تعداد چشمک زدن چه قسمتی از تلویزیون سونی دچار خرابی شده است،پیشنهاد می کنیم مقاله چشمک زدن تلویزیون سونی نشانه چیست را مطالعه فرمایید.

تعمیر برد پاور تلویزیون سونی سری x

بسیاری از قطعات اصلی الکتریکی تلویزیون بر روی برد پاور قرار دارد و خرابی آن باعث اختلال در عملکرد برخی از قطعات شده و در نهایت منجر به روشن نشدن تلویزیون سونی می شود.
برد پاور تلویزیون سونی سری x  نیز از این قاعده مستثنی نبوده و خرابی آن باعث خاموشی ناگهانی تلویزیون یا روشن نشدن کامل نمایشگر ال ای دی سونی می گردد.از نشانه های خرابی برد پاور می توان به خاموش شدن ناگهانی تلویزیون،استند بای شدن صفحه نمایش و روشن نشدن نلویزیون سونی اشاره کرد.
در مرکز طنین سرویس با دیدن شواهد یاد شده در بالا سریعا برد پاور تلویزیون براویا سونی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورتی قابل تعمیر باشد،قطعات مورد نیاز تعویض می شود و در صورتی خرابی بسیار زیاد باشد که از لحاظ مالی صرفه اقتصادی نداشته باشد، با هماهنگی کاربر برد پاور در مرکز تعویض می گردد.

اگر با خواندن این مقاله هنوز در ذهن خود با ابهامات و سوالاتی در مورد تعمیر تلویزیون سونی سری x روبرو هستید،کافیست در بخش دیدگاه ها و نظرات برای ما بیان کنید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *