تصویر اتصال هارد و فلش به تلویزیون

اتصال اکسترنال و فلش به تلویزیون

با گسنرده شدن تکنولوژی و بالا رفتن کیفیت تصاویر ویدئویی و عکاسی،استفاده از فلش و هارد اکسترنال با ظرفیت های بالا بسیار افزایش یافته و افراد دوست دارند فیلمها و تصاویر خود را از طریق اتصال فلش و هارد اکسترنال به تلویزیون مشاهده نمایند.تلویزیون های هوشمند در انواع و اندازه های مختلف دارای پورت های usb هستند و با اتصال فلش یا هارد اکسترنال،سریعا شناخته و اقدام به پخش تصاویر و ویدئوهای مورد دلخواه شما می کنند.اما اتصال فلش و هارد به هر دستگاهی نیازمند دقت و حساسیت بالایی می باشند.

آموزش اتصال هارد و فلش به تلویزیون

برای اینکه از طریق فلش فیلمها و تصاویر منتخب خود را مشاهده نمایید،می بایست فلش خود را به تلویزیون متصل کنید.برای اینکار فلش یا هارد اکترنال  خود را به یکی از پورتهای usb تلویزیون باید اتصال دهید ولی قبل از اینکار اگر تلویزیون شما روشن می باشد،ابتدا تلویزیون را خاموش کرده و سپس فلش یا هارد اکسترنال را به تلویزیون خود متصل کنید.
با انجام اینکار جریان کشی فلش و هارد اکسترنال کنترل شده و از آسیب رسیدن به فلش و هارد جلوگیری می شود بعلاوه اینکه خود تلویزیون هوشمند،براحتی فلش و هارد را شناسایی میکند.

نکات مهم اتصال هارد و فلش به تلویزیون

  1. در هنگام شناسایی فلش و هارد توسط تلویزیون به هیچ عنوان فلش و هارد را نکشید
  2. پورت و درگاه آبی رنگ نشاندهنده usb3 می باشد و این بمنزله سرعت بیشتر فلش و هارد در خواندن مطالب می باشد
  3. برای قطع کردن اتصال فلش و هارد اکسترنال،اگر تلویزیون روشن می باشد،ابتدا تلویزیون را خاموش کرده و سپس فلش یا حافظه جانبی را قطع نمایید.با انجام اینکار ایمنی حافظه های جانبی رعایت شده و از خرابی فلش و هارد جلوگیری می شود
  4. در صورت اینکه فایل ویدئویی و تصویری خود را یافیتد و برای نمایش انتخاب کردید،در صورت عدم نمایش هیچ اتفاقی نیفتاده است و مشکل از نخواندن فرمت فیلم و عکس شما می باشد.راه حل بسیار ساده برای از بین بردن این مشکل،تبدیل فرمت فیلم و تصویر مورد دلخواه شما به فرمتهای رایج ویدئو و تصویر می باشد که این کار از طریق نرم افزارهای تبدیل کننده فرمتهای فیلم و تصویر به یکدیگر می باشد.
  5. فرمت MPEG برای نمایش ویدئو و فرمت JPEG برای تصویر، از فرمتهای رایج هارد اکسترنال و فلش می باشد
  6. اگر از ویروسی بودن یا نبودن هارد و فلش مورد نظر اطلاع ندارید،ابتدا هارد و فلش را از اطریق آنتی ویروس بررسی کرده و در صورت ایمن بودن اتصال دهید.
  7. به هیچ عنوان از درگاه و پورت USB برای شارژ کردن گوشی استفاده نکنید بدلیل اینکه،این کار باعث آسیب رساندن به قطعه مین برد تلویزیون می شود.جهت اطلاعات تکمیلی و دقیق تر،مقاله تعمیر مین برد تلویزیون سونی را مطالعه فرمایید.

دلایل نخواندن هارد اکسترنال و فلش در تلویزیون

از دلایل مهم نخواندن و شناسایی نکردن هارد اکسترنال و فلش در تلویزیون می توان بمارد زیر اشاره کرد:

  • فرمت نامناسب هارد و فلش

اگر هارد اکسترنال و فلش یا هر حافظه جانبی دارای فرمت FAT32 و NTFS باشد،ممکن است که  تلویزیون هوشمند فلش مموری و هارد اکسترنال را نخوانده و شناسایی نکند.در صورت بروز چنین مشکلی حافظه جانبی را به رایانه اتصال داده و با تغییر فرمت پشتیبانی،هارد و فلش را به تلویزیون هوشمند بشناسانید فقط توجه داشته باشید قبل از تغییر فرمت حتما از محتویات داخل هارد و فلش مموری BACK UP یا پشتیبان گیری کنید.

  • وجود مشکل در هارد و فلش مموری

از دیگر دلایل نخواندن هارد و فلش در تلویزیون می توان به ایجاد انحراف ،خمیدگی و شکستگی در حافظه جانبی اشاره کرد.این ایراد بیشتر مربوط به فلش مموری ها می باشند که در اثر فشار بسیار کمی انحراف پیدا کرده و یا شکسته می شوند.

  • پورت یا درگاه USB تلویزیون

در برخی موارد دیده شده که در اثر فشار کوچکی به درگاه و پورت تلویزیون،درگاه مورد نظر آسیب دیده و حتی ممکن است دچار شکستگی شود.در صورت چنین اتفاقی درگاه و پورت مورد نظر قادر به خواندن هارد اکسترنال و فلش مموری نمی باشد و می بایست درگاه مشخص شده تعمیر شود.برای اینکه مطمئن شوید درگاه یا پورت آسیب دیده، هارد و فلش مموری را از تلویزیون قطع کرده و به درگاه دیگری وصل نمایید در صورت خواندن مشخص می شود که درگاه قبلی آسیب دیده و می بایست تعمیر شود.مرکز طنین سرویس تعمیر پورت و درگاه تلویزیون را انجام می دهد.

  • رمزگذاری هارد اکسترنال و فلش مموری

در بسیاری موارد شما یا شخصی که قصد اتصال هارد اکسترنال و فلش به تلویزیون را دارید بر روی حافظه جانبی مورد نظر رمز گداشته و رمز گذاری انجام می دهید.اگر در این حالت فلش یا هارد را به تلویزیون وصل کنید،تلویزیون شما قادر به شناسایی و خواندن اطلاعات فلش و هارد شما نمی باشد.

  • ایراد در کابل رابط هارد اکسترنال

در برخی موارد وجود ایراد در کابل ارتباطی که بر روی هارد اکسترنال قرار دارد باعث شده که تلویزیون هوشمند قادر به خواندن هارد اکسترنال نباشد.

تعمیر پورت USB تلویزیون

مرکز طنین سرویس به عنوان یکی از مراکز معتبر تعمیر تلویزیون LED سونی، ال جی،سامسونگ،دوو و TCL، توانایی تعمیر درگاه و پورت USB را دارا می باشد.اگر به هر دلیلی از خرابی و ایراد پورت USB خود مطمئن شدید،بدون هیچگونه نگرانی درگاه USB تلویزیون شما را با کمترین هزینه  مکن و در اسرع وقت ، تعمیر می کنیم.

اتصال فلش به تلویزیون قدیمی

بسیاری دارای تلویزیون های قدیمی هستند اما تمایل دارند که هارد و فلش های امروزی را به تلویزیون خود وصل نمایند.باید گفت تلویزیون های قدیمی که فاقد پورت فلش می باشند امکان اتصال حافظه های جانبی بخ تلوزیون را ندارند و در واقع نمی توان هارد و فلش مموری را به آنها اتصال داد.
تنها راه اتصال فلش به تلویزیون قدیمی، وجود گیرنده دیجیتال می باشد که به تلویزیون قدیمی اتصال داشته باشد و اگر از گیرنده های دیجیتال برای نمایش شبکه های صدا و سیما خود استفاده می کنید، می توانید فلش و هارد اکسترنال را به گیرنده وصل نود و از این طریق در واقع می توان فلش و حافظه های جانبی را به تلویزیون قدیمی اتصال داد و ویدئوها و آهنگ های مورد علاقه خود را در تلویزیون قدیمی مشاهده کرد.

نحوه رجیستر کردن هارد در تلویزیون

در برخی موارد خصوصا تلویزیون های هوشمند قدیمی نیاز است که هارد اکسترنال متصل شده به تلویزیون را رجیستر کرد،در اینصورت و اگر رجیستری توسط تلویزیون انجام شود،هارد اکسترنال در دستکاه با درگاه USB قابل شناسایی نمی باشد.در صورت اینکه تمایل دارید هارد اکسترنال خود را از طریق اتصال به تلویزیون رجیستر نمایید،لازم است کارهای زیر را قدم به قدم انجام دهید:

  • بعد از اتصال هارد اکسترنال به TV به مسیر HOME > Settings > Recording HDD Set-up > HDD Registration برای تلویزیون های اندروید و مسیر HOME > System Settings > Recording Set-up > HDD Registration برای دیگر تلویزیون ها بروید .
  • دستور العمل هایی برای رجیستر کردن هارد دیسک شما به تلویزیون نمایش داده می شود که آن ها را دنبال کنید . لازم به ذکر می باشد که شما حداکثر ۸درایو هارد دیسک را می توانید به تلویزیون خود رجیستر کنید .
  • همچنین برای لغو کردن رجیستر درایو هارد دیسک به مسیر HOME > System Settings > Recording Set-up > HDD Deregistration بروید .
  • دستگاه مورد نظر را برای لغو رجیستر انتخاب نمایید .
  • پس از لغو کردن رجیستر ، اطلاعات ضبط شده توسط شما بر روی هارد دیسک دیگر قابل رویت نخواهند بود .

آیا از اتصال هارد و فلش،تلویزیون ویروس می گیرد؟

تصویر ویروشی شدن تلویزیون از هاد و فلش
در پاسخ باید گفت بله.تلویزیون های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید می باشند و به واسطه این سیستم عامل می توان گشت و گذاری در اینترنت داشت و براحتی این کار نیز قابل انجام می باشد.علاوه بر این موضوع فلش وهارد اکسترنالی که دارای ویروس باشند بعد از متصل شده به تلویزیون، براحتی ویروس را به تلویزیون انتقال می دهند.
این انتقال ویروس از هارد اکستترنال ، فلش مموری یا اینترنت باعث آسیب به مین برد تلویزیون هوشمند گشته و در نهایت به هنگ گردن و روی لوگو ماندن تلویزیون سونی و دیگر تلویزیون های هوشمند می گردند.

چگونه باید بفهمیم تلویزیون ما ویروسی شده است؟

با اسکن کردن تلویزیون هوشمند خود می‌توانید بفهمید که آیا تلویزیون شما به طرق مختلفی که در بالا گفتیم ویروسی شده است  یا خیر. جهت اسکن کردن تلویزیون هوشمند خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش تنظیمات تلویزیون شوید
  • به زبانه General بروید
  • در زبانه General وارد بخش System Manager بشوید
  • درنهایت برای آغاز عملیات اسکن به بخش Smart Security بروید و گزینه Scan را انتخاب کنید

تعمیر تلویزیون و پنل تلویزیون در منزل

تلویزیون های هوشمند امروزه در اندازه های مختلفی ساخته شده اند و اگر دچار خرابی و ایراد شوند،حمل آنها به مراکز تعمیراتی بسیار سخت می باشد.مرکز طنین سرویس با اعزام کارشناس و متخصص زبده به منزل شما تعمیر تلویزیون و حتی تعمیر  پنل تلویزیون سونی ، سامسونگ، ال جی، دوو و TCL را یا هزینه ای ناچیز در منزل شما انجام می دهد.

در صورت اینکه یا خواندن این مقاله با ابهامات و سوالاتی در رابطه به اتصال حافظه های جانبی به تلویزیون روبرو هستید،کافیست در بخش دیدگاه ها و نظزات برای ما بنویسید تا پاسخگوی شما باشیم.همچنین اگر می دانیو که این مقاله برای شما مفید بوده یا برای دوستان شما نیز مفید می تواند باشد،ممنون میشیم مقالرو در شبکه های اجتماعی خود به استراک بزارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *