تصویر تعمیر مین برد تلویزیون سونی

تعمیر مین برد تلویزیون سونی

از دیگر خدمات تخصصی که در مرکز طنین سرویس انجام می شود، تعمیر مین برد تلویزیون سونی می باشد.همانگونه که می دانید در دنیای امروز، تلویزیون ها به مدلهای مختلفی تولید می گردند. تلویزیون های نسل جدید و به اصطلاح LCD، LED و پلاسما در درون خود بردهای متعدد و متفاوتی دارند که هر کدام از آنها وظیفه ای خاص دارند.  مین برد( Main board ) یکی از بوردهای موجود در دستگاه تلویزیون است که به نوعی اصلی ترین بخش تلویزیون به حساب می آید.
این برد دربردارنده اطلاعات و دستور دهنده اصلی به قسمت های مختلف دستگاه است. بر روی مین برد، پردازشگر تلویزیون و حافظه رم و ورودی و خروجی های مختلف از جمله ورودی صدا، تصویر، یو اس بی و HDMI و … قرار می گیرد.در این مقاله سعی داریم در مورد مشکلات اساسی مین برد و هزینه تعمیر و تعویض مین برد سونی صحبت کنیم.

نشانه های خرابی مین برد سونی

از نشانه های خرابی مین برد تلویزیون سونی می توان به استندبای شدن تلویزیون سونی می باشد که از نشانه های خرابی و ایراد در برد اصلی تلویزیون سونی همانطور که در مقاله چشمک زدن تلویزیون سونی گقته شد، ۳ بار چشمک زدن نشانگر قرمز سونی ، وجود ایراد در برد اصلی تلویزیون سونی می باشد و می بایست که تعویض مین برد تلویزیون سونی سریعا انجام شود.
در صورتی هم که تلویزیون سونی روشن نشود ، ممکن است که از خرابی و ایراد در مین برد باشد.بدلیل اینکه اگر از طریق اتصال  فلشی که آلوده به ویروس باشد، برد اصلی تلویزیون سونی به دلیل حساسیتی که دارد ویروسی شده و منجر به خرابی مین برد نمایشگر سونی می شود.در اینگونه موارد بدون اینکه اقدامی انجام دهید ، سریعا با کارشناسان متخصص مرکز طنین سرویس تماس حاصل نموده تا نسبت به اعزام کارشناس اقدام شود.
از دیگر مواردی که باعث خرابی در MOTHER BORAD  تلویزیون سونی می شود، استفاده از کابل نامرغوب hdmi می باشد.کابل HDMI برای ارائه تصویر با کیفیت بکار برده می شود و در صورتی کابلی نامرغوب باشد براحتی مین برد تلویزیون را تحت تاثیر قرار داده و باعث خرابی برد اصلی دستگاه می شود.

ویروسی شدن تلویزیون سونی

اگر تلویزیون ال ای دی شما به هارد اکسترنال و فلش حاوی اطلاعات ویروسی متصل شود،باعث ویروسی شدن تلویزیون سونی گشته و نتیجتا خرابی و ایراد در مین برد تلویزون سونی را به دنبال خواهد داشت.حتما قبل از اینکه هارد و فلش را به پورت و درگاه usb تلویزیون اتصال دهید،در رایانه و کامپیوتر شخصی خود ابتدا آنها را توسط آنتی ویروس اسکن کرده و در صورت نبودن ویروس به تلویزیون هوشمند سونی خود اتصال دهید.در صورت تمایل جهت کسب اطلاعات تکمیلی و دقیق تر،پیشنهاد می کنیم مقاله اتصال هارد و فلش به تلویزیون را مطالعه فرمااید

نکات مهم در تعمیر مین برد تلویزیون سونی

در تعمیر برد اصلی و مادر تلویزیون سونی نکات مهمی حائز اهمیت می باشد که می بایست به آنها توجه کرد:

  • اولین نکته انتخاب مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون می باشد.مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون طنین سرویس دارای مهندسین ممتاز و زبده می باشد که در ارزیابی و تست دقیق خرابی تلویزیون سونی کمک شایانی به شما خواهند کرد.با ارزیابی دقیق و کارشناسی براحتی مشکل یا مشکلات تلویزیون سونی شما مشخص خواهد شد و برآورد هزینه تعمیر مین برد تلویزیون سونی در همان ابتدای کار توسط متخصصین مرکز انجام خواهد شد.
  • نکته مهم دیگر در تعمیر برد اصلی تلویزیون سونی، استفاده از قطعات اورجینال بجای قطعات معیوب می باشد.بدلیل اینکه در بعضی مواقع در تعمیر تلویزیون سونی در برآورد هزینه ای که انجام می شود، تعمیر قطعه اصلی دستگاه ( مین برد) مقرون بصرفه  نبوده و تعویض مین برد بهترین گزینه می باشد.اگر در تلویزیون سونی شما از قطعات بی کیفیت و نامرغوب استفاده شود کیفیت اولیه دستگاه به هیچ عنوان برگردانده نمی شود و چه بسا در آینده ای نزدیک نیاز به تعمیر یا تعویض مین برد شود.

نتیجتا برای تعویض و حتی تعمیر مین برد تلویزیون انواع برند سونی ، سامسونگ ، ال جی یا هر برند دیگری به دو نکته اساسی مرکز تخصصی و استفاده از قطعات اورجینال توجه خاصی داشته باشد.

تعویض و تعمیر مین برد تلویزیون سونی

با توجه به حساسیتی که برای قطعه مین برد تلویزیون سونی وجود دارد و اینکه برد اصلی نمایشگر سونی به قطعات دیگر بسیار نزدیک بوده و اتصالات بسیاری به مین برد تلویزیون وجود دارد، حتما از مراکز تخصصی و مهندسین مجرب برای تعویض و تعمیر mother board  تلویزیون سونی استفاده کنید.به دلیل اینکه مهندسی کار بلد خیلی راحت قطعه برد اصلی تلویزیون سونی را برای شما تعمیر کرده و در صورت نیاز تعویض می کنند.
هرگونه  اشتباه و ایراد در کار تعمیر و تعویض مین برد سونی باعث آسیب رسیدن به قطعات دیگر و نتیجتا بالا رفتن هزینه برای شما خواهد داشت.

 تعمیر تلویزیون سونی در تهران

طنین سرویس با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در تهران ، بعنوان یکی از مراکز تخصصی تعمیر تلویزیون LED سونی می باشد.این مرکز علاوه بر تعمیر تلویزیون ال ای دی، تلویزیون ال سی دی و پلاسما را در اندازه های مختلف و برندهای دیگر همچون دوو، سامسونگ و ال جی نیز انجام می دهد.

تصویر هزینه تعمیر مین برد تلویزیون سونی

هزینه تعمیر مین برد تلویزیون سونی

جهت برآورد هزینه تعمیر مین برد تلویزیون سونی در این مرکز ، ابتدا کارشناسان و مهندسین تلویزیون سونی شما را مورد ارزیابی و تست قرار داده و سپس برآورد هزینه انجام می شود.بدلیل اینکه همانطور که گفته شد گاهی تعمیر مین برد سونی به صرفه نبوده و بهترین گزینه تعویض مین برد تلوزیون می باشد.
مطمئن باشید اگر تلویزیون سونی شما در جای دیگری باز نشده باشد ، با کمترین هزینه ممکن و گارانتی معتبر ، تعمیر و تعویض برد اصلی دستگاه شما انجام خواهد شد.

قیمت تعمیر پنل تلویزیون سونی

برخی مواقع مراجعه کننده بدلیل خرابی مین برد تلویزیون سونی به ما مراجعه می کند و کارشناسان ما بعد از ارزیابی و تست تخصصی علاوه بر ایراد در قطعه برد اصلی دستگاه ، متوجه ایراد در پنل تلویزیون سونی می شوند.باید گفت علل و عواملی که باعث خرابی پنل تلویزیون می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبرفتگی و نفوذ مایعات پاک کننده به داخل پنل
  • ضربه های محکمی که باعث شکستگی lcd و led می شود
  • سولفاته شدن و سوختگی فیزیکی فلت پنل تلویزیون

این عوامل باعث خرابی در پنل تلویزیون سونی شده و نتیجتا هزینه اضافه ای برای شما خواهد داشت.جهت اطلاع و آگاهی از قیمت تعمیر پنل نلوزیون سونی ، پیشنهاد می کنیم مقاله تعمیر پنل تلویزیون سونی را بطور کامل مطالعه فرموده تا هم اطلاعات دقیق تری در مرد پنل سونی  بدست آورید  و هم هزینه تعمیر پنل سونی را بتوانید برآورد کنید.

با خواندن این مقاله اگر هنوز سوالات و ابهاماتی در رابطه با تعویض و تعمیر برد اصلی نمایشگر سونی یا حتی هزینه تعمیر تلویزیون سونی دارید ، کافیست در بخش دیدگاه ها و نطرات برای ما بنویسید تا پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

۱۵ دیدگاه

  • سلام یک دستگاه تلویزیون سونی مدل KLV-46R452A دارم که آنالوگ هست آیا میشود با تعویض برد به دیجیتال تبدیلش کنیم یا خیر اگر می شود حدود هزینه را بفرمایید متشکرم

    • سلام وقتتون بخیر . ممنون بابت همراهیتون.نخیر امکان این که یک تلویزیون سونی قدیمی رو بشود به یک تلویزیون نسل جدید و دیجیتال تبدیل کرد امکان پذیر نمی باشد.موفق و پیروز باشید.

  • سلام یه دستگاه تلوزیون سونی ۴۲ اینج دارم که مدتی روشن نمیشه چراغ قرمز چشمک زد صدا داشت تصویر نداشت خاموش شد به تعمیر کار تلوزیونی شهر مون نشون دادم میگه مین برد مشکل داره .خواستم ببینم قیمت مین برد چنده .یا خود تلوزیون و بدون مین برد چنده .ممنون از شما

  • سلام . مین بورد تلویزیون سونی xr-65x90j خراب میباشد . ایا مین بورد موجود بوده یا امکان تعمیر آن هست .

  • سلام یک دستگاه تلویزیون سونی مدل ۴۸W650D دارم که خاموش وروشن میشه بردم تعمیر گفتند بردش خرابه از کجا می توان تهیه اش کرد آیا بردش درست میشه ممنونم

      • تلویزیون من سونی ۹۳۰۰e دارم چند روزی میشه دستگاه من رو تصاویر فور کی هارد اکسترنال ، مووی جوان شطرنجی میشه…یوتوب تموم کیفیت ها شطرنجی میشه
        فول اچ دی هیچ مشکلی ندارم
        تلوبیون شبکه فور کی هم مشکلی ندارم
        تنظیم کارخونه و ریستارت کردم درست نشد موندم مشکل کجاست
        فقط میدونم روز قبلش ی سری برنامه از فروشگاه پلی آپدیت کردم و چند روزی میشد روزی چهار پنج ساعت از وای فایش کار می‌کشیدم هم کابل لن وصل بود هم وای فای ( فیلم آنلاین می‌دیدم) و چند روزی ی سره ب وای فای وصل بوده
        ممنون میشم راهنمایی کنید

  • سلام تلوزیون ۴۰ ال ای دی داریم سال ۹۱ خریداری شده اول روشن شدن حدود ده دقیقه صفحه خط خطیه ولی صدا داره. بعد درست میشه اشکال از چیه؟ هزینه تعمیرش چقدر میشه؟ ممنون

    • سلام جناب حامدی مدل کامل تلویزیون چیه ؟این ایراد معمولا سه بخش می‌تونه ایراد داشته باشه پنل ،بردtft و برد مین بیزحمت عکس مدل دستگاه رو واتساپ ارسال کنید

  • سلام وقت بخیر
    تلویزیون سونی مدل kdl-55w8000c دارم که امکان ریست فکتوری نرم افزاری و سخت افزاری وجود ندارد اگر چیزی روی آن نصب شود بعد از ریست پاک میشود وقتی تلویزیون روشن می شود اگر چند بار کانال رو جابجا کنیم صفحه سیاه شده و نه تصویر دارد و نه صدا. اگه زحمتی نیست امکان دارد مشکل رو اعلام فرمایید.

  • سلام عرض ادب
    من ال سی دی سونی مدل Klv_40x350a دارم. تلویزیون روشن میشه .تصویر ندارم. فقط صدای برفک پخش میشه. پاورش فقط یکبار وقتی روشن میشه نشانگر از قرمز به سبز تبدیل و چشمک نمیزنه. میگن مین برد خرابه. لطفا راهنمایی میکنید همراه با هزینه. ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *