تصویر تعمیر تلویزیون led سونی

تعمیر تلویزیون LED سونی

یکی دیگر از برندهای معروف و نامی در زمینه تولید تلویزیون،سونی می باشد.تعمیر تلویزیون LED سونی نیز یکی دیگر از درخواست های متعدد و بسیار زیاد مراجعه کنندگان مرکز طنین سرویس است.در صورتی که شما هم جزء کسانی هستید که تلویزیون سونی خراب دارید، می توانید با مراجعه به مرکز طنین سرویس، تعمیر تلویزیون ال ای دی و LCD خود را بصورت تخصصی به ما بسپارید.

تاریخچه شرکت سونی

شرکت سونی توسط آقایان ایبوکا ماسارو و موریتا آکیو در سال ۱۹۴۶ با عنوان شرکت مهندسی ارتباطات مخابراتی توکیو تاسیس شد. ایبوکا در طول جنگ جهانی دوم، در یک شرکت، دستگاه های الکترونیکی را تهیه می کرد و موریتا مدرس علوم کاربردی بود،.این دو در طول جنگ جهانی دوم به عنوان مهندس، طراحی موشک های گرمایشی را برای ارتش امپراتوری ژاپن بر عهده داشتند و از همانجا با یکدیگر آشنا شدند.
ایبوکا و موریتا مدت چهل سال با یکدیگر همکاری کردند که این همکاری یکی از “سازنده ترین و جذاب ترین رابطه ها در تاریخ کسب و کار” نامیده می شود. نبوغ ایبوکا در توسعه محصول و بازاریابی و مدیریت کسب و کار حرفه ای که در موریتا وجود داشت، سونی را  به یکی از مشهورترین برندهای جهان تبدیل کرد. سونی، که در ماه ژانویه سال ۱۹۵۸ به عنوان نام رسمی این شرکت برگزیده شد، از کلمه ی لاتین sonus به معنای صدا گرفته شده و به یک عبارت بین المللی تبدیل شد.
شرکت سونی در سال ۱۹۶۸ اولین تلویزیون رنگی مدل Trinitron را تولید کرد. در سال ۱۹۷۱، ۴۰ درصد از خانوارهای ژاپنی دارای تلویزیون رنگی بودند.(منبع وبسایت KOOKMOBILE.COM)

مشکلات رایج تلویزیون LED سونی

بعد از اینکه به تاریخچه شکل گیری و تاسیس شرکت سونی اشاره کردیم،قصد داریم در این قسمت مشکلات و ایرادات رایج تلویزیون LED سونی را برای شما بازگو کنیم تا خیلی بهتر تلویزیون سونی را بشناسید.

  • قطع شدن صدای تلویزیون
  • بوجود آمدن لکه های رنگی در صفحه نمایش
  • ایجاد نوار صورتی رنگ در بالای تصویر
  • نگاتیوی شدن صفحه نمایش LED
  • سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون LED سونی
  • ایجاد شدن خطوط و نوار عمودی روی صفحه
  • پرش کردن تصویر تلویزیون
  • روشن و خاموش شدن خودبخود تلویزیون سونی
  • دیر روشن شدن تلویزیون ال ای دی سونی
  • روشن نشدن تلویزیون LED سونی

تعمیر قطع شدن صدا تلویزیون LED سونی

این ایراد یکدفعه ایجاد نمی شود بلکه در ابتدای امر به این صورت می باشد که صدای تلویزیون بعد از روشن شدن با تاخیر پخش شده و بعد از مدتی ایت زمان تاخیر زیاد و زیاد شده و در نهایت یه قطعی صدای تلویزیون سونی می گردد.
در ایراد تاخیر در پخش صدای تلویزیون سونی،مربوط به POWER دستگاه می باشد اما همانطور که گفته شد وقتی این تاخیر زیاد شود و در نهاین به قطعی کل صدای تلویزیون می رسد، مربوط به سیستم کنترل تلویزیون سونی می باشد.

تعمیر رنگی شدن صفحه نمایش تلویزیون ال ای دی سونی

معمولا این ایراد و خرابی در مدل های ۵۰ اینچ به بالا در تلویزیون LED  سونی دیده می شود و مربوط به بالا رفتن ساعت مصرف تلویزیون و خرابی و ایراد در قسمت RGB تلویزیون می باشد.برای رفع ایراد و خرابی حتما مب ایست مراکز تخصصی تعمیر تلویزیون این کار را انجام دهند.

تعمیر بوجود آمدن نوار صورتی در بالای تصویر

در ابتدای ایراد،یک نوار با عرض ۸ الی ۱۰ سانتی متر در بالای تلویزیون سونی بوجود می آید اما کم کم این اندازه بیشتر شوده و به جایی می رسد که پایین تصویر LED را نیز شامل می شود.
برخی از مراجعه کنندگان به مرکز طنین سرویس،اظهار می کنند که ایراد بوجود آمدن نوار صورتی بعد از تعویض لامپ تصویر ایجاد شده است.این فرضیه کاملا اشتباه می باشد، به دلیل اینکه بعد از تعویض لامپ تصویر ال ای دی سونی،برگشت نور به حالت اولیه در تلویزیون اتفاق می افتد و این خرابی به طور کامل خودش را نشان می دهد.در صورتی که این ایراد وجود داشته و تعویض لامپ تصویر ربطی به این عیب ندارد.
در واقع خرابی ایجاد نوار صورتی در بالا و پایین تصویر ، به علت خرابی در بخش بلاک نوری تلویزیون سونی می باشد که کاملا می بایست در بخش تعمیر تلویزیون ال ای دی سونی بصورت تخصصی بررسی شود.
#

تعمیر بک لایت تلویزیون LED سونی

تیره شدن بخشی از تصویر، کم نور شدن کل صفحه نمایش تلویزیون سونی و تصویر نداشتن تلویزیون درحالیکه صدا دارد ، از رایج‌ترین مشکلاتی هستند که مراجعه کنندگان برخی از مدل‌های تلویزیون سونی پس از چند سال استفاده از این دستگاه با آن برخودر می کنند. جالب است بدانید که منشأ تمامی این مشکلات خرابی بک لایت تلویزیون است. بک لایت یکی از مهم‌ترین قطعات تلویزیون می‌باشد که تامین‌کننده نور پس‌زمینه برای نمایش تصاویر در تلویزیون است.

تعمیر مین برد تلویزیون LED سونی

مشکل بسیار رایج در تلویزیون LED سونی ، خاموشی ناگهانی تلویزیون در انواع تلویزیون های موجود در بازار از جمله تلویزیون های سونی می باشد. یکی از اصلی ترین علل پیدایش این مشکل، خرابی مین برد تلویزیون است.مادربرد یا همان برد اصلی یکی از مهم ترین قسمت های  تلویزیون به حساب می آید. از آنجایی که بر روی مین برد، پردازشگر تلویزیون، حافظه رم و ورودی و خروجی های مختلف از جمله ورودی صدا، تصویر، یو اس بی و HDMI و … قرار می گیرد، بدیهی است که خرابی  مین برد موجب خاموشی تلویزیون سونی می شود.
از دیگر عواملی که باعث خرابی مین برد تلویزیون می گردد،اتصال هارد وفلش ویروسی به تلویزیون می باشد.در صورتی تمایل داشته باشید اطلاعات دقیق تر و کاملتری در رابطه با مین برد تلویزیون سونی بدست آورید،پیشنهاد می کنیم مقاله تعمیر مین برد تلویزیون سونی را مطالعه فرمایید.
#

تعمیر نگاتیوی شدن صفحه نمایش

نگاتیوی شدن صفحه نمایش به دلیل وجود ایراد و نقص در مدار گاما(GAMMA) می باشد که بر روی برد T-CON قرار گرفته است.با تعویض برد T-CON ، تعمیر نگاتیوی شدن تلویزیون سونی انجام خواهد شد.تعمیر تلویزیون و تعویض برد T-CON در مرکز طنین سویس بصورت تخصصی انجام می شود.

تعمیر سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون سونی

در صورتی که در تمام ورودی های تلویزیون الر ای دی سونی هیچ تصویری نمایش داده نمی شود و کاملا سیاه است،این ایراد مربوط به بخش مین برد یا مادربرد تلویزیون میباشد  که می بایست تعمیر گردد.ما در مرکز طنین سرویس انواع مادربرد های تلویزیون LDC و  LED سونی را بصورت تخصصی تعمیر می کنیم.
سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون فقط مربوط به ایراد مادربرد تلویزیون نمی شود،در برخی مواقع سوختن پیکسل دلیل بوجود آمدن این ایراد می شود.از مهمترین دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون، خراب شدن بک لایت یا لامپ تصویر تلویزیون می باشد.

تعمیر خطوط و نوار عمودی روی صفحه تلویزیون

اگر خطوط و نوار عمودی در تمام ورودی های تلویزیون وجود داشته باشد،مربوط به خرابی پنل LED و LCD تلویزیون سونی می باشد که می بایست تعمیر شود.

تعمیر پرش تصویر تلویزیون LED سونی

در برخی موارد تصویر در تلویزیون شروع به پرش کردن و لرزش می کند.این نوع ایراد البته در تلویزیون های هوشمند جدید LCD و LED بسیار کمتر دیده می شود،اما برخی افراد که به مرکز طنین سرویس مراجعه می کنند،این عیب و ایراد را بازگو می کنند.
در ایراد پرش و لرزش تصویر تلویزیون، جهت پرش مهم می باشد چرا که اگر جهت پرش رو به بالا باشد،دلیل ان کم شدن فرکانس عمودی می باشد و در صورتی که پرش تصویر به سمت پایین باشد یعنی اینکه فرکانس عمودی افزایش پیدا کرده است.
اما مهم ترین دلیل پرش در تصویر تلویزیون LCD و LED  ناشی از خرابی بک لایت، پنل و برد است که می بایست بعد از بازبینی و تست،این قطعات تعمیر و در صورت لزوم تعویض شود.

تعمیر روشن و خاموش شدن خودبخود تلویزیون سونی

بیشترین علت در رابطه با روشن و خاموش شدن خودبخود تلویزیون مربوط به نوسانات برق می باشد که می بایست از محافظ برق با کیفیت استفاده کنید تا نوسانات برق باعث ایراد در تلویزیون شما نشود.دلایل دیگری همچون خرابی برد IC برد منبع تغذیه ، خرابی مین برد یا برد اصلی و مدار استند بای تلویزیون سونی باعث روشن و خاموش شودن اتوماتیک تلویزیون ال ای دی و LCD سونی می شود.
اگر به موقع اقدام به رفع مشکل و تعمیر تلویزیون ال ای دی سونی در این مورد کنید براحتی مشکل رفع خواهد شد اما در صورت سهل انگاری در رفع ایراد، قطعات دیگر نیز دچار مشکل شده و خرابی های دیگری را ببار می آورد.

تعمیر انواع تلویزیون LED سونی

  • تعمیر تلوزیون LED سونی مدل ۴۲R500
  • تعمیر تلوزیون LED سونی مدل ۴۷R500
  • تعمیر تلوزیون LED سونی مدل ۵۰R500
  • تعمیر تلوزیون ال ای دی سونی مدل ۴۰W600
  • تعمیر تلوزیون LED سونی مدل۴۰R470B
  • تعمیر تلوزیون LED سونی مدل ۴۰R450
  • تعمیر تلوزیون LED سونی مدل ۴۰R470A
  • تعمیر تلوزیون LED سونی مدل ۴۸W600
  • تعمیر تلوزیون ال ای دی سونی مدل ۴۲W670
  • تعمیر تلوزیون LED سونی مدل ۵۵X8500C
  • تعمیر تلوزیون LED سونی مدل ۵۵W800C
  • تعمیر تلویزیون براویا سونی در انواع مدلها

تعمیر دیر روشن شدن تلویزیون سونی

یکی دیگر از مشکلات و ایرادات رایج در تلویزیون سونی، تاخیر در زمان روشن شدن دستگاه می باشد.علت اصلی به  پاور تلویزیون برمی گردد.خرابی خازن ها و خرابی برد پاور تلویزیون از علل شایع مربوط به تاخیر در زمان روشن شدن تلویزیون می باشد.
ما در مرکز طنین سرویس ابتدا خازن ها را تست کرده و در صورت لزوم برد پاور نیز مورد بررسی قرار می گیرد.اگر خرابی و ایراد مربوط به خازن باشد، کارشناسان ما آنها را تعویض می کنند ولی در صورت سالم بودن خازن و خرابی برد پاور اقدام به تعمیر و در صورت لزوم تعویض برد پاور اصلی و اورجینال تلویزیون سونی می کنند.

روشن نشدن تلویزیون براویا سونی

برای رفع ایراد روشن نشدن تلویزیون سونی، ابتدا می بایست باطری های کنترل و  ریموت تلویزیون چک گردد و بعد از بررسی باتری،  MAIN BOARD تلویزیون می بایست بررسی شود بخاطر اینکه بیشترین علت روشن نشدن تلویزیون براویا سونی مربوط به مین برد تلویزیون می باشد. در صورتی که بررسی حاکی از سالم بودن مین برد باشد ، برد پاور و دکمه برد پاور می بایست بررسی گردد و در نهایت کابل HDMI نیز باید بررسی شود.به دلیل اینکه در بعضی مواقع کیفیت پایین کابل HDMI نیز از علل روشن نشدن تلویزیون می باشد.

تعمیر پنل تلویزیون LED سونی

عومل بسیاری سببب می شود که کاربران تلویزیون سونی اقدام به تعمیر پنل تلویزیون led سونی کنند که موارد زیر می باشد:

  • کندی تصاویر
  • تاری تصاویر
  • بهم ریختگی رنگ ها
  • پیکسل سوخته
  • خط افقی
تمامی موارد بالا در اثر آبخوردگی و ضربه به پنل تلویزیون سونی بوجود می آید.اگر تمایل دارید بطور کامب با تعویض و تعمیر پنل تلویزیون سونی آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقاله تعمیر پنل تلویزیون سونی را مطالعه فرمایید.
هزینه و قیمت تعمیر پنل تلویزیون سونی بسته به نوع  تعمیرتلویزیون پلاسما و LCD و LED بودن و مدل دستگاه متغیر می باشد.این مرکز تعمیر پنل سونی را بسته به نوع ایراد و تعمیر شدن از ۳ الی ۶ ماه ضمانت داده می شود.

علت پرش تصویر تلویزیون سونی

در بسیاری موارد مراجعه کنندگان و کسانی که تلفنی با مرکز تماس می گیرند،از ایراد و علت پرش تصویر تلویزیون جویا می شوند.در واقع تصویر تلویزیون توسط image flicker سنجیده می شود.عمل و فعالیت ایمیج فلیکر به شکل نوارهای عمودی قابل مشاهده می باشند.اگر این تست به شکل معمول پیش نرود پرش تصویر تلویزیون اتفاق می افتد.

از دیگر عوامل و دلایل پرش تلویزیون سونی می وتان به پنل تلویزیون سونی اشاره کرد.در صورت وجود اختلال در عملکرد پنل تلویزیون سونی،که یکی از قطعات حساس تلویزیون بحساب می آید و ایراد در این قطعه باعث بوجود آمدن پرش در تصویر تلویزیون سونی می گردد.

عوامل متعدد دیگری هم باعث بوجود آمدن ایراد در تصویر و پرش تصویر تلویزیون سونی می گردد که عبارتند از :

  • خرابی در لامپ تصویر تلویزیون سونی
  • ایراد در منبع تغذیه 
  • خرابی مین برد تلویزیون سونی

هنگ کردن و روی لوگو ماندن تلویزیون سونی

در برخی موارد وقتی تلویزیون سونی را روشن می کنیم،تلویزیون هنگ کرده و لوگو سونی روی صفحه نمایش باقی می ماند.این ایراد نیز از مشکلات و خرابی های رایج تلویزیون ال ای دی سونی می باشد.در بررسی هایی که در مرکز طنین سرویس و توسط کارشناسان خبره این مرکز صورت گرفته،مشخص شده بیشترین علت پیش آمدن این ایراد مربوط به اتصال یک فلش مموری ویروسی به تلویزیون led سونی می باشد.
مورد دیگر که باعث بوجود آمدن هنگ کردن و روی لوگو ماندن تلویزیون led سونی می شود،ایراد در قطعه مین برد می باشد.برای اینکه مشکل هنگ کردن و روی لوگو ماندن تلویزیون سونی را براحتی حل کنید،بهترین راه ارزیابی و کارشناسی تلویزیون هوشمند سونی می باشد و نیازی هم نیست که تلویزیون را به مرکز ما بیاورید،ما بمحض تماس شما با مرکز کارشناس مربوطه را به منزل شما برای بررسی دقیق میفرستیم.

تعمیر تلویزیون سونی سری w

در بین تلویزیون های سونی خصوصا led در سری w ایرادات و خرابی های متعددی مشاهده می شود که یکی از این ایرادات نمایش خط خطی و خطوط رنگی در سری w می باشد.بمانند تصویر زیر:

تصویر تعمیر تلویزیون سونی سری w

این ایراد و خرابی می بایست توسط کارشناسان مرکز طنین سرویس مشاهده گردد تا بررسی شده و تعمیر تخصصی آن نیز انجام شود.

چشمک زدن تلویزیون ال ای دی سونی

در بسیاری موارد در تلویزیون سونی دیده می شود که لامپ کوچک قرمز رنگ سونی شروع به چشمک زدن می کند.جالب است بدانید که تعداد همین چشمک زدن چراغ قرمز رنگ،گویا و نشاندهنده ایراد در قطعه مورد نظر می باشد.بعنوان مثال ۴ بار چشمک زدن تلویزیون سونی نشان از ایراد در برد درایور قطعه بک لایت تلویزیون سونی می باشد یا مثلا ۵ بار چشمک زدن تلویزیون سونی نشاندهنده ایراد در تفنگ الکترونیکی لامپ تصویر تلویزیون سونی می باشد.
در صورت اینکه به این موضوع علاقمند باشید می توانید مقاله چشمک زدن تلویزیون سونی را بطور کامل مطالعه کنید تا اطلاعات کاملتری در مورد مشکلات و ایرادات تلوزیون led سونی بدست آورید.

ویروسی شدن تلویزیون سونی

سیستم عامل تلویزیون های هوشمند سونی از نوع اندروید می باشند و شما براحتی می توانید به شبکه اینترنت وصل شده و در فضای مجازی به گشت و گذار  بپردازید.اما همین وصل شدن به اینترنت عواقبی را برای شما دارد چرا که از طریق اینترنت تلویزیون سونی شما ویروسی شود.
راه دیگر انتقال ویروس به تلویزیون ال ای دی سونی،هارد اکسترنال و فلش مموری هایی هستند که از طریق درگاه و پورت usb به تلویزیون وصل می شوند.این حافظه های جانبی اگر دارای ویروس باشند،بمحض وصل شدن به تلویزیون و خواندن اطلاعات،باعث ویروسی شدن تلویزیون سونی می شوند.

چگونه باید بفهمیم تلویزیون led سونی ما ویروسی شده است؟

با اسکن کردن تلویزیون سونی خود می‌توانید بفهمید که آیا تلویزیون شما به طرق مختلفی که در بالا گفتیم ویروسی شده است  یا خیر. جهت اسکن کردن تلویزیون هوشمند خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش تنظیمات تلویزیون شوید
  • به زبانه General بروید
  • در زبانه General وارد بخش System Manager بشوید
  • درنهایت برای آغاز عملیات اسکن به بخش Smart Security بروید و گزینه Scan را انتخاب کنید

اگر در رابطه با ویروسی شدن تلویزیون سونی و اتصال هارد و فلش به تلویزیون تمایل دارید اطلاعات دقیق تری بدست آورید،پیشنهاد می کنیم مقاله اتصال هارد و فلش به تلویزیون را مطالعه فرمایید.

تعمیر تلویزیون ۴k سونی

در تلویزیون های led خصوصا ۴k که دارای سیستم عامل اندروید می باشند، در سری های X و W ایراد و خرابی روی لوگو و آرم مادن سونی بسیار شایع می باشد و یکی از خرابی های شایع در تعمیر تلویزیون ۴K سونی می باشد که بصورت کاملا تخصصی در طنین سرویس عیب یابی می گردد.

مرکز معتبر تعمیر تلویزیون LED سونی

مرکز طنین سرویس با بیش ار ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه تعمیر تلویزیون led ال جی  ، تعمیر سیستم های خانگی و تعمیر تلویزیون led سامسونگ ، یکی از مراکز معتبر در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی(LED) سونی در شرق تهران نیز بحساب می آید.ما انواع مختلف تلویزیون سونی را در سازها و اندازه های مختلف بصورت حضوری و غیر حضوری (در منزل شما) تعمیر می کنیم.

در صورتی که با خواندن این مقاله هنوز ابهامات و سوالاتی در زمینه تعمیر تلویزیون led سونی در ذهن خود دارید ، کافیست در بخش دیدگاه ها برای ما ارسال کنید تا کارشناسان ما پاسخ گوی شما باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *