تصویر چشمک زدن تلویزیون سونی

چشمک زدن تلویزیون سونی

بسیاری از مراجعه کنندگان طنین سرویس در مورد چشمک زدن تلویزیون سونی سوال می کنند.در این مقاله سعی داریم در مورد چشمک زدن نشانگر تلویزیون سونی صحبت کنیم.در واقع تعداد چشمک زدن تلویزیون سونی نشان از ایرادات و عیوبی در تلویزیون سونی می باشد که می بایست بطور کامل بررسی شده تا بتوان مشکل را برطرف کرد.
یکی از برتری هایی که تلوزیون سونی نسبت به تلویزیون سامسونگ و ال جی یا هربرند دیگری را دارا می باشد،در نمایش عیب و ایراد داخلی تلویزیون می باشد.در اقع وقتی مشکلی در تلویزیون سونی بوجود می آید نمایشگر جلوی تلویزیون که قرمز رنگ می باشد به حالت چشمک زن در می آید و به حالت استند بای می رود.وقتی تلویزیون به خالت استند بای رفت شروع به چشمک زدن نمایشگر می کند و یک وقفه ۲ ثانیه ای کرده و دوباره همان تعداد چشمک را می زند که مهم ترین قسمت برای فهمیدن عیب تلویزیون، تعداد چشمک نمایشگر sony می باشد.

۲ بار چشمک زدن تلویزیون سونی

در تلویزیون سونی اگر تلویزیون به حالت استند بای رفت و ۲ بار چشمک زد و یک مکث دو ثانیه ای انجام دهد و دوباره ۲ بار چشمک بزند و این روند ادامه پیدا کند، مربوط به خرابی بخش پاور نلویزیون سونی می باشد که حتما می بایست توسط مراکز معتبر تعمیراتی مورد ارزیابی قرار بگیرد.
باید توجه داشت که خرابی power تلوزیون سونی در برخی مواقه به قطع شدن صدای تلویزیون led سونی و تاخیر در دیر روشن شدن تلویزیون نیز می گردد.در مقاله تعمیر تلویزیون led سونی بطورکامل توضیح داده شده است.

۳ بار چشمک زدن تلویزیون سونی

اگر تلویزیون سونی به حالت استند بای رفت و شروع به ۳ بار چشمک زدن کرد، مربوط به خرابی مین برد تلویزیون سونی می باشد که ما در مرکز طنین سرویس مین برد تلویزیون سونی را مورد ارزیابی قرار داده و با کمترین قیمت در صورت امکان تعمیر می گردد.در واقع خرابی مین برد تلویزیون باعث خاموشی ناگهانی تلویزیون یا خاموش و روشن شدن خودبخود تلویزیون سونی می گردد.
در تمامی مین بردهای تلویزیون های سونی از قطعات smd در ساختار main board استفاده شده است و به همین دلیل تعمیر مین برد تلویزیون با مشکلات خاصی همراه است.
یکی از مدل های تلویزیون سونی که بیشترین ایراد را در مین برد دستگاه پیدا کرده است،تلویزیون سونی مدل w800b می باشد.

۴ بار چشمک زدن تلویزیون سونی

از دیگر ایراداتی که در تلویزیون سونی بسیار دیده می شود مربوط به  برد درایور بخش بک لایت و مین برد تلویزیون سونی می باشد که این ایراد در تلویزیون سونی با ۴ بار روشن و خاموش شدن نمایشگر پنل جلویی سونی نشان داده می شود.
بک لایت یکی از مهم ‌ترین قطعات تلویزیون می‌باشد که تامین‌ کننده نور پس‌ زمینه برای نمایش تصاویر در تلویزیون می باشد و مین برد تلویزیون نیز بخش اصلی دستگاه می باشد که تمامی قطعات اصلی تلویزیون بر روی آن قرار می گیرد.
یکی از نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون سونی، سیاه شدن تصویر تلویزیون می باشد که در صورت چنین رویداری ختما می بایست سریعا تلویزیون را به مراکز معتبر تعمیراتی انتقال دهید.

تعمیر تلویزیونLED SONYبا کمترین هزینه

۵ بار چشمک زدن تلویزیون سونی

اگر تلویزیون شما به حالت استند بای رفت و نمایشگر آن ۵ بار چشمک زد و پس از یک وقفه کوتان دوباره ۵ بار چشمک زد نشان از ایراد و عیب در تفنگ الکترونیکی در لامپ تصویر تلویزیون سونی می باشد.البته این ایراد مربوط به تلویزیون های crt می باشد که دارای لامپ تصویر بوده و لامپ تصویر وظیفه نمایش تصویر را بر عهده دارد.

۸ بار چشمک زدن تلویزیون سونی

تلویزیون های سونی همانطور که پیشتر گفته شد، در انواع مدل های lcd و led و پلاسما می باشند.در اغلب تلویزیون های ال سی دی و led سونی که به براویا نیز معروف می باشند، تلویزیون به حالت استند بای رفته و شروع به ۸ بار چشمک زدن می کند.
این خطا مربوط به ایراد در بخش تقویت صدای تلویزیون براویا سونی می باشد.بخش تقویت کننده صدا که از آن به آپلی فایر نیز نام برده می شود یک مدار مجزا می باشد که در برخی تلویزیون ها بصورت مجزا طراحی شده است.وجود مشکل و خرابی در بخش آمپلی فایر صدای تلویزیون سونی باعث می شود که تلویزیون براویا سونی به حالت استند بای رفته و نمایشگر ۸ بار روشن و خاموش می شود.

ایرادات مختلف بخش تقویت صوت که ممکن است در تلویزیون های مختلف سونی ایجاد میشود عبارتند از :

  • قطع شدن ولتاژ تغذیه در برد پاور دستگاه :

معمولا بالاترین ولتاژ پاور به تغذیه بخش آمپلی فایر دستگاه اختصاص د اده می شود.

  • خرابی آی سی آمپلی فایر تلویزیون :

ممکن است با داغ شدن و یا سرد بودن همراه باشد که هر دو نشان دهنده نقص در کارکرد قطعه معیوب است.

  • خرابی بلندگوهای تلویزیون:

خرابی بلندگوها ممکن است با تغییر اهم آنها همراه باشد. اتصال کوتاه بلندگوها به عنوان ایراد شناخته می شود اما قطع شدن و یا نیمه خراب شدن آنها بوسیله مدار عیب یاب شناسایی نمی شود.

تعمیر تلویزیون سونی

مرکز طنین سرویس به عنوان یکی از مراکز معتبر در زمینه تعمیر تلویزیون led و ال سی دی، تعمیر تلویزیون پلاسما می باشد.یکی از مهارت های خاص این مرکز تعمیر تلویزیون سونی در انواع مدل و سایزهای مختلف می باشد.تعمیر مین برد،تعمیر پاور تلویزیون،تعمیر بک لایت و تعمیر و تعویض پنل تلویزیون سونی را بصورت کاملا تخصصی و با ضمانت معتبر یکی از وضایف تخصصی ما می باشد.

اگر هنوز با خواندن این مقاله ، سوالات و ابهاماتی در ذهن خود دارید کافیست در بخش دیدگاه ها برای ما بنویسید تا پاسخ گوی شما باشیم.

۱۰ دیدگاه

  • با سلام تلویزیون سونی مدل kdl 65xe9005 بعد از روشن کردن هشت بار چراغ قرمز چشمک میزند و تصویر تلویزیون به حالت سفید و راه راه در میاد البته این اتفاق بعد از بروزرسانی اخیر افتاده.

    • سلام مصطفی جان.ببینید عزیز جان هشت بار چشمک زدن تلویزیون سونی همانطور که در مقاله چشمک زدن تلویزیون سونی گفته شد مربوط به خرابی آی سی آمپلی فایر یا خرابی برد و منبع تغذیه تلویزیون سونی می باشد.اما برای ارزابی و تعمیر تلویزیون سونی خود بهتر است بصورت حضوری به مرکز طنین سرویس مراجعه نموده یا با کارشناسان ما تماس برقرار نمائید.

  • سلام جعفر هستم از تبریز تلویزیون سونی دارم مدلش KDL-42W674Aهست.چند ماهی بود موقع تماشای تلویزیون کانالها قطع می‌شدند بعد چند ثانیه نرمال میشد حالا بعد چند دقیقه تماشا کلا خاموش میشه میره استند بای چشمک قرمز رنگ میزنه شمردم هشت بار میزنه به یه تعمیر کار گفتم شرایتشو گفت بردشو عوض کن خواستم بدونم علت واقعیش چیه چون بردش گفتن گرونه شاید از بردش نباشه هزینه اضافی دستم میمونه

    • سلام آقای صمدیان و وقتتون بخیر.ببینید عزیز جان مشکل تلویزیون خصوصا تعمیر تلویزیون سونی با حدس و مان نمیشه دقیق گفت و می ابیست تعمیر تخصصی تلویزیون سونی دقیق ارزیابی صورت بگیره اما اینکه می فرمایید موقع دیدن و تماشای تلویزیون یکدفعه خاموش میشه ایراد برد و پاوری داره و می بایست تلویزیون باز بشه تا کامل بررسی بشه.اما امکان داره بشه بردش رو تعمیر کرد.بهرجال اگر تمایل داشتید ارزیابی دقیقی صورت بگیره با طنین سرویس تماس بگیرید

  • سلام حدود یک سال پیش برد تیکان تلویزیونم سوخت .سونی۶۰اینچ مدل w600b.بعداز تعویض برد یکسال کارکرد ولی دوباره روشن که میکنی میره تو حالت استندبای و ۵تا چشمک میزنه ولی اگه چندبار اینکاررو تکرار کنی(چندبار روشن خاموش کنی) روشن میشه و کارمیکنه.آیا میشه با عوض کردن دوتا خازن روی برد این مشکل حل بشه یا مثلا از dc به dc باشه ونخواد کل برد عوض کنم.

    • سلام روزتون بخیر خسته نباشید پنج تا چشمک مربوط به خرابی تیکان دستگاه می‌باشد و معمولا cpu خراب میکنن که یا باید برد تعمیر یا تعویض بشه

  • با سلام
    بنده تلویزیون سونی klv-32s200a دارم. چند باری پیوسته چراغ پاور آن روش و خاموش می‌شد اما روشن می‌شد. الان پیوسته چراغ چشمک زن آن روشن و خاموش می‌شود. یعنی سه بار چشمک می‌زند و دوثانیه خاموش و مجدد تکرار می‌شود‌ اینکار پیوسته ادامه دارد. و روشن نمی‌شود. لطفا راهنمایی فرمایید.

  • مدل تلویزیون سونی ۴۸W650D می‌باشد
    چراغ قرمز ۶بار چشمک می زند و تصویر روی لوگو سونی به صورت تاریک می ماند` کدام قسمت از مین برد خراب شده؟

  • سلام خسته نباشید تلوزیون سونی ۲ روز برقش قطع بوده بعد از اتصال برق و روشن کردنش ،روشن میشه آرم سونی بالا میاد ولی بعدش که باید روشن بمونه یهو از آرم سونی صفحه سیاه میشه و ۵ بار چشمک قرمز میزنه مشکل از چیهli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *