تصویر تعمیر گیرنده دیجیتال

تعمیر گیرنده دیجیتال

گیرنده های دیجیتال دستگاه هایی هستند که تصویر را با کیفیت  hd به ورودی تلویزیون جهت نمایش می رسانند. تعمیر گیرنده دیجیتال یا ست آپ باکس یکی دیگر از خدمات تخصصی مرکز طنین طرویس می باشد، مرکزی که تعمیر تلویزیون  led سونی و تعمیر ضبط دودین را نیر بصورت تخصصی انجام می دهد.
در این مطلب با دستگاه گیرنده دیجیتال آشنا شده، سپس به معرفی انواع گیرنده دیجیتال و مزایا و معایب گیرنده دیجیتال خواهیم پرداخت.

گیرنده دیجیتال ( ست تاپ باکس) چیست؟

در گذشته برای اینکه بتوانیم تصاویر و برنامه های تلویزیونی را ببینیم می بایست یک آنتن هوایی در پشت بام خانه نصب کرده  تا در جهتی مناسب ، برنامه های شبکه های مختلف سیما را بصورت آنالوگ در یافت کنیم و در تلویزیون مشاهده نماییم.امروزه کیفیت تصویر متفاوت شده و بصورت های دیجیتالی و HD برای گیرنده های تلویزیونی ارسال می شود.
با استفاده از گیرنده ی دیجیتال دیگر لازم نیست دستگاه های جداگانه برای نشان دادن کانال های سیما خریداری کنید. بلکه می توان به سادگی به تمامی شبکه ها بدون هیچ محدودیتی دسترسی داشت.در واقع دستگاه ست تاپ باکس تصاویر با کیفیت را برای تلویزیون های قدیمی با کیفیت عالی ارسال می کند و ما می توانیم براحتی شبکه های بسیار سیما را در تلویزیون های قدیمی مشاهده نماییم.
امروزه با تولید اسمارت تی وی از طرف شرکت های بزرگی هم چون سامسونگ، سونی، ال جی، ایکس ویژن، پاناسونیک و سایر برند ها دیگر هیچ نگرانی وجود ندارد و می توانید فیلم و سریال ها را در کانال های مورد علاقه تان ببینید.
تولید کننده گان ،این گیرنده را درون تلویزیون ها تعبیه کرده اند تا یک سیستم جداگانه نیازی نداشته باشیم.اگر به هردلیلی این گیرنده ها در تلویزیون خراب شوند ، تعمیر تلویزیون خود در این خصوص را به ما بسپارید تا براحتی برای شما عیب یابی نماییم.

انواع گیرنده های دیجیتال

دستگاه های گیرنده دیجیتال به مانند خیلی از دستگاه های دیگر در مدل ها و انواع مختلفی می باشند.

گیرنده دیجیتال DVB-T

. Digital Video Broadcasting Terrestrial اسم کامل DVB – T  یعنی پخش تصاویر دیجیتالی زمینی است که یکی از محبوب ترین گیرنده ها در ایران می باشد و در بیش از ۳۰ کشور در سراسر دنیا از این دستگاه های فرستنده و گیرنده استفاده می کنند. دستگاه ست تاپ باکس در کنار تلویزیون قرار داده می شود و سیگنال های دیجیتالی را دریافت و به تلویزیون های دیجیتال و حتی تلویزیون هایی که دارای سیستم انالوگ هستند انتقال می دهند.

تصویر گیرنده دیجیتال dvb-t

گیرنده دیجیتال DVB-C

Digital Video Broadcasting – Cable یا همان DVB-C.در صورتی که تلویزیون شما دارای گیرنده دیجیتال DVB-C باشند تمامی سریال و فیلم های پخش شده را در سرور ذخیره می شود و شما می توانید در هر لحظه هر برنامه ای را که دوست دارید، مشاهده نمایید. با وجود این گیرنده دیگر نیازی نیست نگران برنامه هایی که ندید باشید و براحتی می توانید برنامه مورد دلخواه خود را در هر زمانی که تصمیم بگیرید تماشا نمایید.

تصویر گیرنده دیجیتال dvb-c

مزایای گیرنده دیجیتال

  1. نشان دادن تمامی کانل های رادیو و تلویزیون بدن هیچگونه محدودیتی
  2. پخش شدن تصویر و حتی صدا با کیفیتی متفاوت و چندین برابر تصاویر آنالوگ
  3. پخش تمامی شبکه های تلویزیونی و رادیویی

تعمیر گیرنده دیجیتالXVISIONدر مرکز طنین سرویس

خرابی های متداول در تعمیر گیرنده دیجیتال

تصویر تعمیر گیرنده دیجیتال مکسیدر

شایع تریت عیب در گیرنده دیجیتال ، روشن نشدن گیرنده دیجیتال می باشد که به چند صورت اتفاق می افتد:

  • دستگاه ست تاپ باکس و چراغ استندبای روشن نمی شود

خرابی برد پاور به نحوی که خروجی آن به طور کامل قطع شود بیشترین احتمال در این نوع خرابی است.

  • دیر روشن شدن گیرنده دیجیتال

در این ایراد ، دستگاه مدتی بعد از روشن کردن، آماده استفاده می شود. ممکن است لازم باشد چند بار دستگاه را روشن و خاموش کرده و یا چند بار از برق خارج کنید و دوباره وصل کنید تا بالاخره دستگاه روشن شود تا بتوان از آن استفاده کرد. بیشترین احتمال خرابی در این حالت ایجاد اختلال در ولتاژهای خروجی در برد پاور دستگاه می باشد.

  • خاموش شدن ناگهانی گیرنده دیجیتال

معمولا این ایراد بدلیل خرابی برد اصلی دستگاه اتفاق می افتد. گرم شدن بیش از حد قطعات اصلی دستگاه مانند CPU می تواند آنها را از حالت نرمال خارج کرده و باعث ایجاد اختلال در کار دستگاه شود.

  • گیرنده دیجیتال تمامی شبکه را دریافت نمی کند

دراین ایراد احتمال دارد سیگنال ورودی آنتن مشکل داشته و یا ضعیف باشد. عموم مصرف کنندگان بدون در نظر گرفتن این موضوع سراغ دستکاری دستگاه و یا حتی تعمیر می روند. در صورت مواجه شدن با این ایراد ابتدا بهتر است از کیفیت و قدرت سیگنال ورودی آنتن مطمئن شوید و یا اینکه گیرنده را با آنتن دیگری آزمایش کنید.

  • شطرنجی شدن تصویر خروجی گیرنده دیجیتال

این عیب به دلیل پایین بودن قدرت و کیفیت سیگنال آنتن ایجاد می شود. برای رفع این ایراد بهتر است ابتدا فیش های ورودی دستگاه را بررسی کرده و یکبار دیگر دستگاه را کانال یابی کنیم.

لازم به ذکر است که گر کابل آنتن بیش از حد طولانی باشند نیز باعث ایجاد نویز بر روی تصویر شده و مسلماً کیفیت تصویر هم پایین خواهد آمد و این یعنی این که اصلی ترین موردی که انتظار میرود از داشتن یک دستگاه DVBT یعنی کیفیت تحت الشعاع قرار بگیرد.

تعمیر گیرنده دیجیتال در مرکز طنین سرویس

تصویر تعمیر گیرنده دیجیتال دنای

مرکز طنین سرویس با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه تعمیر تلویزیون  OLED ، ال سی دی ، ال ای دی  و پلاسما، تعمیر ضبط و مانیتور دودین و امروز تعمیر گیرنده دیجیتال ، به عنوان یکی از مراکز تخصصی تعمیرات سیتم های خانگی و خودرو در تهران می باشد.

در طنین سرویس دستگاه های ست تاپ باکسی که بصورت تخصصی تعمیر می شوند به شرح زیر می باشد:

  1. دستگاه گیرنده دیجیتال ایکس ویژن
  2. دستگاه گیرنده دیجینال مارشال
  3. دستگاه ست تاپ باکس مکسیدر
  4. تعمیر دستگاه ست تاپ باکس دنای
  5. دستگاه گیرنده دیجیتال استارست
  6. دستگاه گیرنده دیجیتال شاتل
  7. دستگاه گیرنده دیجیتال سیماران
  8. تعمیر دستگاه گیرنده دیجیتال USB

اگر هنوز با سوالات و ابهاماتی در ذهن خود روبرو هستید کافیست در بخش دیدگاه ها و نظرات برای ما ارسال فرمایید تا پاسخ خود را دریافت نمایید.

۳۴ دیدگاه

  • با سلام و احترام
    گیرنده ماهواره ای دارم که وقتی روشن میکنم هم چراغ قرمز پاور و هم چراغ سبز کانال با هم روشن می شود و در صفحه دیجیتال خود گیرنده شماره ۰ را نشان می دهد یعنی در این حالت قفل می کند برد پاور را تست کردم تمام ولتاژ های مورد نیاز برد اصلی صحیح داده می شود ۲۱ و ۱۲ و ۳.۳ ولت آیا می دانید مشکل از کجاست که دستگاه هنگ کرده و بالا نمی آید در ضمن در این حالت هیچ تصویری از دستگاه پخش نمی شود معمولا دستگاه سالم لوگو را نشان می دهد که این دستگاه حتی تصویر لوگو را نشان نمی دهد
    با تشکر از توجه شما

    • سلام ما فقط در شرکت تعمیرات ضبط و مانیتور و تلوزیون را انجام میدهیم و رسیور و ماهواره رو تعمیر نمی کنیم.موفق باشید.

  • سلام آقا من یه مین برد دیجیتال دقیقا شبیه عکس stb 512hd دنای هستش یه ۵ دقیه که کار میکنه تصویر میپره اینو از یه نفر گرفتم بعد کلا برد پنل نداشت آیا میدونین مشکل از کجاست به این قضیه تغییر فرکانس شبکه ها توسط صدا و سیما ربط داره یا به cpu

  • سلام وقت بخیر دستگاه من روشن میشه ولی میزنه امواج انتن پایین از حد مجاز است قبلا هم اینطور بود انتن رو جابجا میکردم درست میشد ولی الان چند وقته دیگه تصویر نمیاد

  • با سلام و عرض ادب – یک گیرنده دیجیتال مارک استار ست دارم که مدتی بعد از روشن شدن چراغ سبز آن خاموش میشود و پیام no signal میدهد لطفا بفرمائید مشکل از کجاست ؟

    • سلام وقت بخیر بنده به گیرنده دیجیتال مکسیدر مدل mx3 دارم موقع روشن میکنم همه شبکه رو میاره فقط اونم چند دقیقه‌ای دوباره میگه آنتن ضعیف است یه مجاز نیست چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید باتشکر

  • سلام عذر میخوام تلویزیون من رنگی سامسونگه ولی از وقتی اسباب کشی کردم سیاه سفید نشون میده امکان داره ایراد از ستاپ باکس باشه چون تنظیمات تلویزیون درسته

      • درود بر شما بزرگوار
        ضمن تعویض خازن های ماکرو ۲۲۰ و ۴۷۰ ، از ابتدا به ساکن که دستگاه خاموش و سرد هست وقتی روشن میکنی تا حدود ۵ دقیقه تصویر خوب و صدا هم خوب ، اما بعد از ۵ دقیقه تصویر و صدا خراب میشه ، جالب اینکه اگر با کلید پشت ست آپ باکس را خاموش کنی و بعد از مثلا نیم ساعت روشن کنی تا چند دقیقه همه چی خوب ، اگر فقط با کنترل دستگاه را خاموش کنی ، هر وقت روشن کنی تصویر و صدا نا مطلوب هست ، یعنی تا وقتی برق تو دستگاه هست و قطعات گرم ، تصویر خرابه .

    • درود برشما . من یه گیرنده دیجیتال داخلی دارم مدل بلک سمیت خاموش کردم . بعد که خواستم روشن کنم دیگه روشن نشد.
      ممکنه راهنمایی کنید ؟
      سپاس . 🙏🏻

  • سلام
    گیرنده دیجیتال مکسریدر mini mx 1 دارم
    بتازگی وقتی برق قطع یا خاموش و روشن میکنم
    بعد از روشن شدن خودبخود خاموش میشه و بعداز چند ثانیه روشن شده تصویر داریم و بعد از ۱ دقیقه همین حالت مدام تکرار میشه
    در ضمن صفحه ثابت روشن داریم ولی مدام ریستار میسه لطفا راهنمایی بفرمایید
    ممنونم

  • سلام. خسته نباشید. در دستگاه ست تاپ باکس من تمامی شبکه‌ها را پس از دریافت و کانال یابی اتوماتیک شبکه‌ها را به سلیقه‌ی خودم جابجا می‌کنم و هر شبکه‌ای را روی یک شماره تنظیم می‌کنم البته بیشتر برای راحتی مادرم این کار را میکنم ولی متإسفانه بعد از مدتی که گاهی دو روز گاهی یک ساعت گاهی هم دو ماه تمام کانال‌ها و شبکه‌ها جابجا میشن و به هم می‌خورن. این مشکل را چه گونه می‌شود حل کرد. یعنی یک بار تنظیم کنم برای همیشه شبکه‌ها سر جایی که گذاشتم بمانند و عوض نشوند. یعنی مثلا شبکه‌ی خبر را روی عدد شش تنظیم کردم برای همیشه روی همین عدد ۶ بماند و عوض نشود.

    • سلام روز بخیر دستگاه رو ریست فکتوری کردیت و بعد کانال یابی؟
      وقتی شما شبکه هارو مرتب میکنید دیگه نباید بهم بخوره مگر اینکه ایسی حافظه دستگاه ایراد داشته باشه

  • سلام من ی گیرنده دیجیتال دگایکس ویژن دارم که وقتی از hdmi استفاده میکنم رنگی نشون میده و وقتی از سه فیش استفاده میشه سیاه و سفید نشون میده .
    کریستال رو عوض کردم ولی درست نشد میشه لطفا راهنمایی کنید مشکل چیه ؟
    🙏🙏🙏

  • سلام من دستگاه دیجیتال مارشال و دنای دارم، هر دو وقتی به برق میزنم فقط یک چراغ سبز ازش روشن میشه و نمایشگر جلوش مثل ساعت و … نمیاد و تلویزیون هم no signal نشون میده باید چکار کنم. اگه نیاز به ریست فکتوری هست بفرمایید چطور باید انجام بدم. شماره ای اگه هست برای تماس بفرمایید

  • سلام.دستگاه ستاپ باکس من مکسیدر است. چند روزی بود که یه دفعه خودبخود خاموش میشد. امروز صبح یهو یه صدای شدیدی داد و خاموش شد و دود ازش بلند شد. میشه بفرمایید چیکار باید کرد. ممنون

  • سلام وخسته نباشید من گیرنده دیجیتال دنلی دارم نصب کردم ولی بعضی کانالهای خوب نمی‌گیرد و صدای بدی میده من فیشش نگاه کردم هیچ مشکلی نداشتم در ضمن آنتن من برقی از نوع دستگاه تقویت کننده برای امتحان آنتن وصل کردم به تلویزیون مشکلی نداشت ولی با وصل به گیرنده دیجیتال مشکلی دارد یعنی دستگاه خرابه لطفا راهنمایی میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *