تصویر تعمیر ال ای دی ال جی

تعمیر تلویزیون ال سی دی و  ال ای دی LG

مرکز طنین سرویس تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی را بصورت تخصصی در تهران انجام می دهد.تلویزیون های ال ای دی LG در سایزهای متنوع و با کیفیت تصاویر مختلف تولید می گردد که بسیار مورد توجه عموم مردم ایران نیز قرار گرفته است.هدف ما در طنین سرویس تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی و سیستم های خانگی به بهترین کیفیت می باشد.
در این مقاله ابتدا به تاریخچه تاسیس شرکت ال جی می پردازیم و ادامه با خرابی های رایج تلویزیون های LCD و LED ال جی اشنا می شویم و در نهایت به تشریح هرکدام از این ایرادات تلویزیون ال جی می پردازیم.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

یکی دیگر از خدمات تخصصی که در مرکز طنین سرویس قابل ارئه می باشد، تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی در اندازه های مختلف می باشد.
ویدئوی زیر نمونه ای از تعمیر و تعویض بک لایت تلویزیون ۶۵ اینچ ال جی می باشد که در منزل و بصورت حضوری انجام شده است.

تاریخچه شرکت ال جی

شرکت ال جی در سال ۱۹۵۸ توسط مدیر موفق «کوو این هوی» Koo In-Hwoi پایه گذاری شد. ال جی را می توان نوآور و پدید آورنده تکنولوژی های بی نظیر کره معرفی کرد. شرکت « لاکی گلدستار» Lucky Goldstar  یا به اختصار LG کار خود را با تولید لوازم الکترونیکی آغاز کرد واکنون بعد از سالها موفق به تولید تلویزیون های پلاسما ، ال سی دی ، ال ای دی و OLED گشته است.
جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۲ شرکت LG موفق شد تلویزیونی تولید نماید که از صفحه نمایش UHD بهره می برد و مهمتر اینکه اندازه این صفحه نمایش ۸۴ اینچ بود ، صفحه نمایشی با این وسعت برای اولین بار در دنیا تولید شده بود.

تعمیراختلال رنگ در LCD و LED و ال جیدر طنین سرویس

خرابی های رایج در تلویزیون های ال جی

تصویر تعمیر تلویزیون ال سی دی ال جی

همواره تمام محصولات خوب دنیا علی رغم داشتن محصولات با کیفیت دارای مشکلات و معایبی می باشند.در این قسمت قصد داریم به مشکلات رایج در انواع تلویزیون ال سی دی و ال ای دی LG بپردازیم.

  • اختلال رنگ در LCD و LED و  ال جی
  • شکستن پنل LCD تلویزون ال جی 
  • روشن و خاموش شدن متوالی تلویزیون ال جی
  • قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی در حالی که صدا دارد
  • تلویزیون در حالت HDMI تصویر ندارد
  • خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی
  • خاموش شدن خود بخود تلویزیون ال جی

حالا که با خرابی های رایج در LCD و LED تلویزیون ال جی آشنا شدید به شرخ مختصر از تعمیر و عیب یابی هر قسمت می پردازیم.

تعمیر تلویزیون ال سی دی ال جی در هنگام اختلال در رنگ

یکی از خرابی های شایع که در تلویزیون های ال سی دی  و LED  ال جی رخ می دهد،اختلال در رنگ تصویر می باشد و عیب یابی آن ها اغلب مشکل است و حتما می بایست توسط مراکز معتبر تعمیر تلویزیون انجام شود.. نقص رنگ در LCD  ال جی متعدد است،  بمانند حالت رنگین کمان شدن (نمایش چندین رنگ در صفحه نمایش) و بیشنر نشان دادن یکی از رنگ های اصلی ،پدیدار شدن خطوط افقی یا عمودی در صفحه نمایش ، به هم ریختگی رنگ و …
تجربه نشان می دهد اختلالات  رنگ درنمایشگرها ، چنانچه منبع تغذیه ، برد اینورتر و بک لایت سالم باشد به قسمت هایی مانند مادر برد و برد کنترلر (پنل LCD) ربط پیدا می کند و  تعمیر تلویزیون ال سی دی و ال ای دی ال جی که این قبیل مشکلات را دارا می باشند بصورت تخصصی در مرکز ما انجام می گردد.

تعمیر ال ای دی ال جی در شکستن پنل

پنل های ال سی دی و LED ال جی به دلایل زیادی می شکنند که از موارد مهم می توان به پرت شدن از روی میز و افتادن از دست در هنگام جابه جایی این اتفاق می افتد. در بعضی مواقع امکان دارد به علت وارد کردن فشار بیش از اندازه به پنل در زمان تمیز کردن نیز شکسته شود که در مرکز طنین سرویس ، پنل شکسته ال سی دی و LED تمامی تلویزیون ها بصورت کاملا تخصصی تعمیر می گردد.

تعمیر روشن و خاموش شدن متوالی ال سی دی و ال ای دی ال جی

این ایراد بیشتر در سری LN تلویزیون ال جی بمانند LN-20B0CC  و به خصوص مدل‌های بدون گارانتی اتفاق می‌افتد. قطع شدن تصویر تلویزیون در حالیکه پخش صدا هنوز ادامه دارد می‌تواند به بخش‌های مختلفی که هرکدام صدها قطعه دارند مربوط باشد. اما معمول ترین دلیل این مشکل، قطع شدن نور بک لایت است.
در تلویزین‌های ال جی سری LN این ایراد یک ضعف کارخانه‌ای است که با تعمیر بک لایت و اصلاحاتی که بر روی آن انجام خواهد گرفت رفع خواهد شد و درصد احتمال خرابی را بسیار کم خواهد کرد.
ما بیشتر برای تعمیر تلویزیون ال سی دی و ال ای دی ال جی که مشکل خاموش و روشن شدن متوالی را دارند، در لامپ‌های ال ای دی به دنبال آن می گردیم. از سوی دیگر سوختن تمام لامپ‌های LED می‌تواند باعث قطعی تصویر تلویزیون گردد.

تعمیر ال ای دی ال جی به دلیل قطع شدن تصویر در حالی که صدا دارد

این ایراد بازهم در سری LN و بازهم در مدل های فاقد گارانتی اتفاق می افتد.برای تعمیر این نوع خرابی می بایست  بک لایت تلویزیون که یک نقطه ضعف کارخانه ای نیز می باشد ، تعمیر گردد و با تعمیرات و عیب یابی هایی که بر روی تلویزیون شما انجام خواهد شد، این مشکل برطرف می گردد.

تعمیرتلویزیون ال جی در حالتی که اتصال HDMI تصویر ندارد

در مواقعی که این اتفاق می افتد پیشنهاد می کنیم که ابتدا در تنظیمات دستگاه ، تلویزیون را به حالت کارخانه ( ریست فکتوری) برگردانید و در صورتی که مشکل حل نشد از اتصالات کابل و همچنین سالم بودن کابل HDMI اطمینان حاصل کنید چرا که کابل های HDMI نامرغوبی وجود دارند که باعث این اتفاق می شوند.در صورتی که بازهم مشکل حل نشد می توانید با مرکز طنین سرویس تماس بگیرید.

رفع ایراد خاموش شدن ناگهانی تلویزیون LCD و LED ال جی

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون‌های ال جی در مدل‌های مختلف متفاوت است. به طور مثال خاموشی ناگهانی تلویزیون های LED ال جی سری LW، مربوط به مین برد آنها است و یا خاموشی ناگهانی تلویزیون ال ای دی ال جی در بیشتر موارد مربوط به برد پاور است که می بایست بصورت تخصصی بررسی گردد.

تعمیر ال ای دی ال جی در خاموش شدن خود بخود تلویزیون 

تلویزیون‌های امروزی با کمترین ولتاژ برق نیز کار می‌کنند، این مسئله موجب می‌شود با نوسانات برق ، تلویزیون به ناگهان خاموش شود. برای جلوگیری از این مسئله بهتر است از اتصال مستقیم دوشاخه تلویزیون به پریز برق خودداری کنید و از محافظ برق استفاده کنید. اگر نوسان برق باز هم ادامه یابد ممکن است به برد پاور تلویزیون شما آسیبی جدی وارد کنددر واقع وظیفه اصلی برد پاور  تامین ولتاژ و آمپرMAIN BOARD را دارد، با خرابی برد پاور در عملکرد مین برد نیز اختلال ایجاد می‌شود.
در تلویزیون های ال سی دی و  ال ای دی LG نیز خرابی دستگاه های ورودی که به آنها متصل می شود باعث از کار افتادن مین برد تلویزیون می شود که در بیشتر موارد باعث سوختگی cpu تلویزیون شده و خاموشی خود به خود آن را به همراه دارد که برای تعمیر خودبخود خاموش شدن تلویزیون ال جی می بایست به مراکز معتبر مراجعه کنید تا MAIN BOARD تلویزیون تعمیر گردد.

چه مدل هایی بیشترین خرابی در تلویزیون های ال جی دارند؟

تصویر تعمیر تلویزیون ال جی

در این قسمت قصد داریم مدل هایی از ال سی دی و ال ای تلویزیون ال جی را که بیشترین خرابی را دارند به شما معرفی کرده و به شرح تعمیرات این مدل ها بپردازیم.

  •  تلویزیون های ۴۲lw5700 و ۴۷lw5700 ال جی

تلویزیون‌های ال جی مدل LW بیشتر دچار خرابی مین برد می‌شوند، در این مدل تلویزیون  های ال جی ابتدا تلویزیون چند بار خاموش و روشن شده و سپس در حالت ساکن شدن تصویر قرار می‌گیرد.در اکثر موارد این ایراد مربوط به MAIN BOARD دستگاه می باشد و می بایست بصورت اصولی تعمیر گردد.

  •  تلویزیون های ال ای دی ۴۲Led5600 ال جی

در این مدل تلویزیون ال جی تصوبر در حالت استند بای قرار می گیرد و در برخی موارد ورودی کابل HDMI آنها نیز از کار می افتد ، در اکثر موارد نیز این خرابی ها مربوط به مین برد دستگاه می باشد و باید بررسی شود.

  • تلویزیون های ال جی  مدل ۴۲LN5420 و ۴۷LN5420

در این نوع مدل های تلویزیون ال جی تصویر کاملا سیاه می شود ولی صدا از باندهای تلویزیون شنیده می شود.برای حل این مشکل که خرابی های بک لایت نیز بسیار زیاد وجود دارد می بایست تغییراتی بر روی برد اصلی دستگاه انجام شود تا مشکل برطرف گردد.البته باید خاطر نشان کرد که اغلب مدل های سری LN  تلویزیون ال جی در بک لایت و برد منبع تغذیه دچار خرابی می گردند.

  • تلویزیون های ال جی به مدل LF540T

این سری تلویزیون LF اکثرا در قسمت مین برد دچار خرابی می شوند به این صورت که تلویزیون خاموش و روشن میشود و زمانی که آرم LG نمایش داده می شود، دوباره خاموش میشود و در برخی موارد لوگو باقی مانده و دیگر هیچگونه تغییری در صفحه نمایش دیده نمیشود.در این سری از تلویزیون های ال جی از بک لایت های مختلفی استفاده شده است بهمین دلیل می بایست ابتدا بک لایت این دستگاه ها بررسی شده و سپس تعمیر و عیب یابی دستگاه را انجام داد.

تعمیر تخصصی تلویزیون های ال جی مدل۴۲lw5700 و ۴۷lw5700در مرکز طنین سرویس

  • تلویزیون های ال جی به مدل UH850

روشن و خاموش شدن خودکار تلویزیون و تنظیم نشدن کانال های دیجیتال بر روی دستگاه از ایرادات و خرابی های رایج این نوع سری تلویزیون های ال جی می باشد که باید بصورت تخصصی مین برد دستگاه UH850 بررسی شود.

  • تلویزیون های ال جی به مدل UF850

از مشکلات عمومی این نوع از تلویزیون های ال جی، مشکل در اتصال به اینترنت و اتصال به فلش ( USB) می باشد و در برخی موارد نیز استند بای شدن دستگاه نیز بسیار دیده شده است.برای برطرف کردن این مشکل با مرکز طنین سرویس ارتباط برقرار نمایید.

  • تلویزیون های ال جی۴۲lg60r و ۴۲lh700

تلویزیون های ال جی مدل های ۴۲lg60r و ۴۲lh700  که به تلویزیون های اسکارلت معروف می باشند، چندین سالی هست که از زمان عرضه آنها می گذرد.سری اسکارلت که به دلیل کیفیت تصویر بالا و مدیریت زمان معروف شدند دارای خرابی های رایج خاموش و روشن شدن در هنگام نمایش و قطع صدا و هنگ کردن دستگاه در برخی موارد می باشند.از نگاه متخصصین طنین سرویس این خرابی ها معمولا از ایراد در مین برد دستگاه می باشد که باید حتما بصورت تخصصی بررسی شود.

  • تلویزیون ال جی مدل های ۵۰SJ800 و ۵۵SJ850

تلویزیون LED ال جی مدل ۵۰SJ800 و ۵۵SJ850 دارای خرابی شایع روی لوگو ماندن ال جی  و ایراد خرابی تصویر را بسیار دارا می باشند.

  • تلویزیون های ال جی سری LB

تلویزیون های ال جی مدل های LB از پرطرفدارترین تلویزیون های ال جی در سراسر دنیا می باشند.این سری تلویزیون های ال جی دچار خرابی هایی همچون قطع شدن تصویر درحالیکه پخش صدای آن هنوز ادامه دارد ، کار نکردن ورودی HDMI دستگاه و شاید از کار افتادن کامل درگاه ورودی HDMI و از کار افتادن کامل حافظه داخلی دستگاه و پاک شدن هارد دیسک داخلی تلویزیون از مشکلات شایع و رایج این سری می باشند که برای عیب یابی آن می بایست برد اصلی دستگاه کاملا بصورت تخصصی بررسی گردد.

  • تعمیر ال ای دی ال جی سری C

روشن نشدن دستگاه بعد از خاموشی دستی از مشکلات رایج  تلویزیون های سری C ال جی می باشند که باز هم به برد اصلی تلویزیون بر میگردد و باید بررسی شود.

  • تلویزیون های ال سی دی ال جی سری B

این سری از تلویزیون های ال سی دی ال جی دچار نقص کاهی روشن و گاهی خاموش شدن می گردند که به احتمال بسیار زیاد می بایست مین برد دستگاه تعوض گردد ولی این راه حل صد در صد نیست و در برخی موارد دیده شده که با تعمیر تخصصی برد اصلی دستگاه،مشکل حل شده است.

  • تلویزیون های سری LF ال جی

سری LF تلویزیون LG که دارای ریسیور می باشند در بعضی موارد دچار خرابی قسمت حافظه می شوند و پس از هر بار خاموش و روشن شدن تلویزیون باید تنظیمات تکرار شود.در بین این سری از نمایشگرهای ال جی مدل ۴۳LF540T دارای بیشترین خرابی و ایراد می باشد.در مدل هایی غیر از این سری با تعمیر بک لایت مشکل حل مشود اما مدل ۴۳LF540T علاوه بر تعمیر بک لایت، می بایست برد اصلی دستگاه نیز تعمیر شود.

  •  تلویزیون های ال جی سری LY

در این سری تلویزیون های ال جی جالب است که تنها مدلی که مشکلات حادی دارد مدل ۴۲Ly345 می باشد که تصویر وجود دارد ولی هیچ صدایی شنیده نمی شود که تعمیر بک لایت دستگاه مشکل حل خواهد گشت.

  • تعمیر ال ای دی ال جی سری LX

این سری از تلویزیون های ال جی بمانند سری LY تنها یک مورد از مدل های این دستگاه خرابی های زیادی گزارش شده است و مدل۴۲ Lx 552 تنها مدل سری LX برند ال جی می باشد.اتصالات خارجی به این دستگاه به خصوص گوشی‌های هوشمند باعث می‌شود حالت smart morning در تلویزیون ایجاد شده و به حالت استندبای در بیاید، این خرابی رایج تلویزیون ال جی مدل۴۲ Lx 552 می باشد.برای تعمیر  تلویزیون ال سی دی و ال ای دی ال جی مدل ۴۲ Lx 552 می بایست مین برد دستگاه مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد.
در تلویزیون LED ال جی سری LX در صورتی که قبلا فرد یا مرکزی آنرا تعمیر نکرده باشد و برد دستگاه تعمیر نشده باشد،مرکز طنین سرویس عیب یابی و تعمیر تلویزیون ال جی سری LX را با ضمانت ۶ ماهه انجام می دهد.

پاک شدن شبکه ها بر روی تلوزیون

بسیاری از مراجعه کنندگان سوالشان در مورد پاک شدن مکرر کانالهای تلویزیون ال جی می باشد.در پاسخ به این دوستان باید گفت پاک شدن کانالها مربوط به ریست دستگاه تلویزیون می باشد اما در برند ال جی سری LB-LF-LY-LW340 این خرابی و ایراد بسیارشایع می باشد و در واقع یکی از نقاط ضعف این سری از تلویزیون های ال جی می باشد.

مرکز تعمیر ال ای دی و ال سی دی ال جی

طنین سرویس به عنوان یکی از مراکز معتبر تعمیر تلویزیون در تهران با بیش از ۲۰ سال سابقه می باشد که  تعمیر تلویزیون LCD و LED ال جی ، تعمیر تلویزیون LED سامسونگ ، تعمیر تلویزیون پلاسما و تعمیر تلویزیون LED سونی و خانگی را نیز انجام می دهد.

اگر هنوز در ذهن خود با سوالات و ابهاماتی در رابطه با تعمیر تلویزیون ال سی دی و ال ای دی ال جی روبرو هستید،کافیست در بخش دیدگاه ها و نظرات برای ما ارسال کنید تا کارشناسان ما پاسخ گوی شما باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *