تصویر تعمیر تلویزیون پلاسما

تعمیر تلویزیون پلاسما

امروزه کمتر کسی هست که نام تلویزیون پلاسما را نشنیده باشد.با اینکه شاید کسی امروز برای خرید تلویزیون پلاسما اقدام نکند، اما کسانی هستند که مطمئنا تلویزیون پلاسما دارند و شاید نیاز به تعمیر تلویزیون پلاسما داشته باشند.ما در مرکز طنین سرویس با بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینه تعمیر تلویزیون و ضبط و مانیتورهای دودین ،تعمیر تلویزیون lcd و ال ای دی سونی،سامسونگ،ال جی،صنام،تی سی ال و برندهای دیگر چه گارانتی دار و چه بانه ای را بصورت تخصصی انجام می دهیم.

ویدئوی تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی

ویدئوی زیر که توسط یکی از مشتریان مرکز طنین سرویس می باشد که تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی ایشان انجام شده و دارای ضمانت نیز می باشد و کاملا راضی نیز می باشند.

تلویزیون پلاسما چیست

در واقع تلویزیون های پلاسما برای نمایش تصویر از سلول های حاوی گازهای یونیزه شده یا همان پلاسما استفاده می کنند.تلویزیون های پلاسما روشنایی بسیار بالایی را دارا می باشند و در عین حال رنگ سیاه و مشکی را در نمایشگر خیلی بهتر از LCD نشان می دهند.در حقیقت می توان گفت که تنها رقیب جدی نمایشگرهای پلاسما در رنگ مشکی تلویزیون های OLED می باشند.

مزایای تلویزیون پلاسما

تصویر تعمیرات تلویزیون پلاسما
تلویزیون های پلاسما به دلیل دارا بودن ویژگی های خاص فنی،در ابعاد بسیار بزرگی قابل تولید می باشند.به عنوان مثال شرکت پاناسونیک تلویزیون ۱۵۲ اینچی پلاسما در سال های ۲۰۱۸ تولید کرد.یکی دیگر از نقاط قوت تلویزیون های پلاسما سرعت تازه سازی تصویر در انها است.REFRESH RATE یا نرخ تازه سازی تصویر به تعداد فرم های نمایش داده شده توسط تلویزیون در هر ثانیه گفته میشود که با علامت HZ نمایش داده میشود.به عنوان مثال عدد ۱۰۰ هرتز نشان میدهد که تصویر تلویزیون شما در هر ثانیه ۱۰۰ بار عوض خواهد شد.
تلویزیون های LED و LCD دارای نرخ تازه سازی تصویر مابین ۴۰ تا ۲۴۰ هرتز هسنتد که معمولا این عدد برای بیشتر تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی بین ۶۰ تا ۱۲۰ هرتز میباشد.مقدار مقادیر مابین ۲۰۰ تا ۲۴۰ هرتز در مدل های بسیار معدودی به کار گرفته شده است و معمولا تلویزیون های سری بالای شرکت های سازنده که از قیمت های بسیار بالایی برخوردار هستند به این سرعت تازه سازی تصویر تجهیز شده اند.این در حالی است که نرخ تازه سازی تصویر در تلویزیون های پلاسما به راحتی تا ۶۰۰ هرتز میرسد که همین امر نشان میدهد تا رسیدن به این مقدار در تلویزیون های LED وLCD تا سال های سال مقدور نباشد.
هرچه سرعت تازه سازی تصویر در یک تلویزیون بالاتر باشد تصاویر بسیار سریع در فیلم های اکشن و مسابقات ورزشی سریع با وضوح بسیار بالا پخش می شوند و دیگر شاهد تاری و ایجاد سایه در نمایش تصاویر نخواهیم بود. این سرعت تازه سازی تصاویر در تلویزیون های پلاسما MOTION BLUR یا تاری تصاویر در اثر حرکت سریع تصاویر را کاملا از بین میبرد.

معایب تلویزیون پلاسما

تصویر تعمیر تلویزیون پلاسما سونی سامسونگ و ال جی
زندگی امروزه به سمتی پیش میرود که بیشتر افراد تمایل به خرید دستگاهایی دارند که در تولید انها از ظرافت خاصی بهره گرفته شده است و به همین دلیل بیشتر شرکت های سازنده به دنبال تولید دستگاهایی کوچکتر ، سبکتر و با ضخامت کمتر هستند اما تلویزیون های پلاسما به واسطه بهره گیری از سلول های حاوی گاز و اجزای متعدد برای ایجاد تصویر این قابلیت را ندارند که با ضخامت کم و وزن سبک تولید شوند.
این عامل یکی از اساسی ترین معایب تلویزیون های پلاسما است.در مقایسه تلویزیون های LCD و LED روز به روز باریکتر ، سبکتر و با ضخامت کمتری تولید میشوند تا پاسخگوی انتظارات خریداران باشد.وزن بالا و ضخامت زیاد و ابعاد بزرگ از جمله مهمترین معایب تلویزیون های پلاسما به شمار میرود اما قضیه به همین جا ختم نمیشود.یکی دیگر از معایب تلویزیون های پلاسما مصرف بالای انرژی است و همین امر سبب میشود هزینه های ناشی ار مصرف برق توسط این تلویزیون ها بالاتر رود.
تلویزیون PLASMA در حین کارکرد گرمای بالایی تولید میکنند و همین عامل سبب میشود که در فصول گرم دمای خانه ی شما تحت تاثیر این گرمای تلویزیون قرار گیرد.البته مصرف برق بالاتر و تولید گرما شاید جز مواردی باشد که زیاد در کشور ما مورد توجه قرار نگیرد و حائز اهمیت نباشد.
یکی دیگر از معایب تلویزیون های پلاسما، اثر سوختگی (BURN -IN) در این تلویزیون ها است.اگر شما هم دارای تلویزیون های قدیمی بوده اید قطعا شاهد این قضیه بودید که بعد از نمایش یک تصویر برای مدتی بر روی صفحه ای تلویزیون ، حتی بعد از تغیر تصویر برای مدت زمان کوتاهی هاله ای از تصویر بر روی تصویر جدید باقی میماند به این هاله ی ایجاد شده اثر سوختگی گفته میشود که ما در نسل جدید تلویزیون های LCD و LED دیگر شاهد این اثر سوختگی نیستیم.
بالاترین کیفیت تصویری که در تلویزیون های پلاسما میتوانیم دست یابیم کیفیت FULL HD با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل است و امکان تولید تلویزیون با کیفیت بالاتر از این مقدار وجود ندارد در حالی که در تلویزیون های LED شاهد کیفیت تصویر ۴K هستیم و در سال ۲۰۱۹ شرکت سامسونگ با تولید تلویزیون های ۸K پارا فراتر نهاد.

تعمیر تخصصی تلویزیون پلاسماSONYدر مرکز طنین سرویس

پیشگیری از خرابی تلویزیون پلاسما

تصویر رفع خرابی تلویزیون پلاسما
ساختار قطعات داخلی و صفحه نمایش در تلویزیون های پلاسما به گونه ای است که گرمای بیشتری نسبت به تلویزیون های ال سی دی و مخصوصا ال ای دی تولید می کند. در کنار پنل تلویزیون های پلاسما که توان مصرفی بالاتری نسبت به تلویزیون هایLCD و LED ایجاد می کند، عملکرد بردهای y و x بیشترین مقدار حرارت را در تلویزیون های پلاسما تولید می کند.
ولتاژهای با دامنه بالا که برای تغذیه بردهای y و x مورد نیاز است باید بوسیله قطعات با توان مصرفی بالا (که گرمای زیادی تولید می کنند) در برد پاور ساخته و کنترل شود. مجموعه این المان ها باعث می شود توان مصرفی تلویزیون های پلاسما (با توجه به سایز و مدل تلویزیون) حتی چند برابر تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی باشد.
برای جلوگیری از خرابی تلویزیون های پلاسما لازم است که با بکارگیری برخی نکات میزان حرارت تولید شده را کنترل و تا آنجا که می توانیم کاهش دهیم. مجموعه مواردی که می تواند به کاهش تولید حرارت در تلویزیون های پلاسما به ما کمک کند عبارتند از :
  1. انتخاب میزان پایین تر از روشنایی صفحه نمایش تلویزیون و تنظیم آن با میزان نور محیطی
  2. انتخاب حالت صرفه جویی انرژی (energy saving)
  3. خاموش کزدن تلویزیون در فواصل زمانی ۲ تا ۳ ساعت به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه
  4. ایجاد تهویه مناسب برای تلویزیون

در صورت داشتن مشکلات و خرابی در تلویزیون خود، جهت رفع و تعمیر تلویزیون پلاسما با مرکز طنین سرویس تماس حاصل نمایید.طنین سرویس علاوه بر تعمیرات تلویزیون،تعمیر ضبط و مانیتور خودرو،تعمیر گیرنده های دیجیتال و تعمیر سینمای خانوادگی را نیز بصورت تخصصی انجام می دهد.

مراکز معتبر تعمیر تلویزیون پلاسما

طنین سرویس با بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینه تعمیرات تلویزیون LCD و LED ، تعمیر سیستم های خانگی و تعمیر ضبط و مانیتور دودین خودرو به عنوان یکی از مراکز معتبر تعمیر تلویزیون پلاسما در تهران می باشد.

در صورت اینکه هنوز ابهامات و سوالاتی در مورد تعمیر تلویزیون پلاسما دارید کافیست در بخش دیدگاه ها و نظرات با ما در میان بزارید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *