تصویر تعمیر پنل تلویزیون سونی

تعمیر پنل تلویزیون سونی

تعویض و تعمیر پنل تلویزیون سونی یکی تخصصی ترین امور تعمیر تلویزیون سونی می باشد که در تمامی مدل های تلویزیون سونی، LED,LCD و پلاسما بسیار مشاهده می شود.
در واقع تعمیر پنل تلویزیون سونی کار ساده ای نمی باشد و نیاز هست که به مراکز معتبر تعمیرات تلویزیون سونی سپرده شود.پنل تلویزیون سونی یکی از گرانترین قطعات تلوزیون می باشد به همین دلیل ما اصرار در تعویض و تعمیر آن در مراکز معتبر داریم.
برای تعمیر پنل تلویزیون سونی و چگونگی انجام این کار، به نوع و شدت آسیب دیدگی پنل توجه می شود. گاهی با ترمیم یا تعویض فلت های تصویر، مشکل پنل برطرف شده و عملکرد آن به حالت عادی باز می گردد. گاهی هم ممکن است خود پنل آسیبی ندیده باشد و تعمیر بک لایت به تنهایی کفایت کند. اما اگر پنل شکسته باشد، راهی جز تعویض پنل وجود ندارد.
همچنین در صورتی که لیکوئید آسیب شدید دیده باشد، امکان تعمیر پنل تلویزیون sony وجود ندارد. البته ما در طنین سرویس تلاش می کنیم که پنل را ترمیم کرده و تا حد امکان مانع از تعویض این قطعه گران قیمت شویم. با این حال گاهی نوع و شدت آسیب دیدگی پنل به اندازه ای است که قابلیت تعمیر ندارد. البته باید بدانید که قیمت تعویض پنل تلویزیون سونی و دیگر برندها با توجه به قیمت پنل، هزینه بسیار بالایی دارد.

پنل تلویزیون چیست؟

پنل، در واقع گران ترین و ارزشمند ترین بخش تلویزیون است که معمولا اگر از کار بیفتد، هزینه تعمیر آن با قیمت یک تلویزیون جدید برابری می کند. این قطعه  چندان عجیب نبوده و در واقع همان نمایشگر تلویزیون است. جالب است بدانید که پنل برای نمایش تصویر نیاز به نوری دارد  که آن را از طریق بک لایت تامین می کند.
تصویر در تلوزیون ال ای دی و ال سی دی سونی متشکل از چند ستون رنگی می باشد.برای اینکه راحت تر این موضوع را درک کنید کافیست صفحه نمایش تلوزیون را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و دوباره این دو قسمت را به سه قسمت کوچکتر تقسیم بندی کنید.در نتیجه کل صفحه نمایش به ۶ ستون تقسیم بندی می شود.
تمامی اطلاعات روی این ۶ ستون توسط قطعه ارتباطی به صفحه نمایش منتقل می شود که به هریک از این قطعات، فلت پنل گفته می شود.فلت پنل در واقع کابلی ارتباطی است که آی سی پردازشگر در قسمت میانی آن وجود دارد. ورودی فلت پنل اطلاعات تصویر از برد آدرس و خروجی آن اطلاعات تصویر پردازش شده برای خطوط مختلف تلویزیون می باشد. در هر دو بخش اتصال به برد آدرس و پنل اتصال فلت ها به صورت باندینگ می باشد.

انواع پنل تلوزیون سونی

تلوزیون های سونی در انواع اندازه های مختلف دارای پنل های مختلفی می باشند که به شرح هریک از این پنل ها خواهیم پرداخت:

پنل تلوزیون LCD سونی

در تلویزیون های ال سی دی SONY تقریبا همه چیز خوب است جز آنکه این تلویزیون ها قادر به نمایش رنگ مشکی به نحو مناسب نیستند. تلویزیون‌های LCD یا همان Liquid Crystal Display به واقع یک نمایشگر نوری است که ساخت آن بر پایه خصوصیات نوری کریستال مایع در ولتاژهای مختلف صورت گرفته است. در تلویزیون‌های ال‌سی‌دی تمامی نور تصاویر توسط یک منبع نور پشتی (بک لایت) تامین می‌شود.
نتیجه این پروسه، یکدستی روشنایی در تصاویر و در ادامه تولید تصاویر با کنتراست پایین است. اگر چه تلویزیون های LCD  قادر به برطرف‌سازی بیشتر اشکالات تلویزیون های پیش از خود یعنی تلویزیون های پلاسما PDP بودند اما این نوع از انواع پنل در تلویزیون ها ، قادر به تولید مشکی خالص نبودند و کیفیت تصویر محدودی نیز داشتند.
اگر تمایل دارید اطلاعات جامع تری در مورد تلوزیون و پنل LCD بدانید کافیست مطلب تعمیر تلوزیون LCD و LED را مطالعه فرمایید.

پنل تلویزیون LED سونی

پنل تلویزیون LED سونی در واقع همان پنل تلویزیون LCD سونی است، با این تفاوت که برای تولید نور در آن بجای لامپ فلورسنت از سیستم نورافشانی LED استفاده شده است. بدین ترتیب که برای وضوح بهتر بر روی صفحه نمایش‌های بزرگتر، تلویزیون های LCD به نور پس زمینه LED مجهز شدند و رزولوشن را افزایش دادند. در این پنل، به جای استفاده از سیستم بک لایت یکدست که کنتراست تصاویر را محدود می‌کند، پیکسل‌ها توسط لامپ‌های ال‌ای‌دی نوردهی می‌شوند.
این LED در پشت پنل و یا کناره‌های آن تعبیه می‌شوند که البته قرار گرفتن آنها در کناره‌ها امروزه بیش از پیش دیده می‌شود. اشکالی که این نوع از انواع پنل در تلویزیون ها دارد آن است که نور پس زمینه در آن موجب ایجاد هاله‌ای از نور می‌شود و کیفیت تصویر را دچار نقص می‌سازد. باید توجه داشت که این تلویزیون ها بطور ۱۰۰ درصد LED نیستند و نباید این نام به آنها اطلاق شود. نمایشگرهای واقعی LED نمایشگرهای بزرگی هستند که برای مثال امروزه در استادیوم‌ها استفاده می شوند.

پنل تلویزیون OLED سونی

پنل تلویزیون OLED سونی نمونه دیگر موجود در میان انواع پنل ها در تلویزیون های سونی است. یکی از بارزترین ویژگی‌های تلویزیون OLED ، نمایش رنگ سیاه، به بهترین شکل ممکن است. پنل‌های اولد، در مواجهه با رنگ سیاه، چراغ‌های تصویر را خاموش می‌کنند و بدین وسیله غلظت رنگ سیاه را دوچندان می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های پنل تلویزیون OLED سونی، درخشندگی خوب تصویر و بالابودن ‌کیفیت و وضوح تصاویر به نمایش در آمده در آن است.
چنین ویژگی‌هایی سبب تمایز تلویزیون OLED سونی از سایر مدل‌های تلویزیون سونی گشته است که با پنل LED تولید می‌شوند. در تلویزیون‌های اولد سونی ، لامپ تصویر از پنل حذف شده است و آنچه که سبب نمایش تصاویر می‌شود، خاموش و روشن شدن پیکسل‌ های صفحه‌ نمایش می باشد.
در صورت اینکه تمایل دارید اطلاعات جامع تری در مورد پنل و تلوزیون OLED بدانید کافیست مطلب مربوط به تعمیر تلوزیون OLED را مطالعه فرمایید.

پنل تلویزیون QLED سونی

بهترین پنل در تلویزیون های سونی ، به پنل QLED اختصاص دارد. فناوری QLED در واقع ترکیبی به دست آمده از Quantom dot + LED = QLED است.اگر چه این تکنولوژی چندان هم جدید نیست اما مدل‌های جدید QLED 2017 تفاوت‌های زیادی با نسل قبلی خود دارند. فناوری QLED در تلویزیون های سونی با قرار دادن یک لایه یا یک فیلم از نقطه های کوانتومی روی نور پس زمینه یک پنل LED  معمولی کار می کند. لایه مذکور متشکل از ذرات بسیار ریزی است که هر کدام از این ذرات با توجه به ابعادش (بین ۲ تا ۱۰ نانومتر)، نور جداگانه ای از خود ساطع می کند.
ابعاد این ذرات، طول موج نور ساطع شده از آن ها را تعیین می‌کند و از این طریق رنگ های مختلف ایجاد می شوند. در نسل سوم تلویزیون های کوانتوم دات که QLED نامیده می شوند، ذرات تغییر یافته‌اند و حالا مجهز به هسته‌های آلیاژ فلزی جدید و بدنه‌ی فلزی شده‌اند. به طور کلی در تلویزیون های QLED رنگ‌ها واقعی‌تر و دقت رنگ‌ها در روشنایی زیاد بالاتر است.

علل تعمیر پنل تلویزیون سونی

در اینجا لازم است عوامل و عللی که باعث خرابی پنل تلویزیون سونی می شود که در زیر به آن اشاره کرده و در ادامه به شرح این مباحث می پردازیم:

  • آبرفتگی و نفوذ مایعات پاک کننده به داخل پنل
  • ضربه های محکمی که باعث شکستگی lcd و led می شود
  • سولفاته شدن و سوختگی فیزیکی فلت پنل تلویزیون

نفوذ آب در داخل پنل تلویزیون سونی

منظور ما از نفود آب یا مایعات به داخل پنل این نیست که لیوانی از مایعات به روی پنل ریخته شود تا به داخل پنل نفوذ کند بلکه منظور این است که در هنگامی که با آب یا مایعات پاک کننده که مشغول تمیز کردن و پاکسازی صفحه نمایش و پنل تلویزیون سونی هستید، این مایعات به داخل پنل نفوذ میکنند.
از آنجایی که مایعات رسانای بسیار خوبی برای جریان الکتریکی می باشند،از پایین پنل تلوزیون و فاصله ای که بین پنل و قاب وجود دارد به داخل پنل نفوذ کرده و به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل و باعث اتصالی پین های این فلتها به یکدیگر می شود و نتیجتا باعث خرابی تصویر و پنل تلویزیون می شود.اما اگر اتصالات بین فلت و پنل آسیب دیده باشند فلت باید تعویض شود. گاهی اوقات این اتصالی باعث انتقال و پیشرفت خرابی به برد تی کان تلویزیون می شود.همکاران ما در طنین سرویس تعمیر پنل تلویزیون سونی را برای هر عاملی بررسی کرده و نتیجه را به شما اعلام می کنند.

شکستگی پنل تلویزیون سونی

یکی دیگر از عواملی که باعث آسیب به پنل تلویزیون سونی می شود ، آسیب هایی است که در اثر ضربات محکم به صفحه نمایش lcd و led وارد شده و نهایتا منجر به تعویض پنل تلویزیون سونی می شود.
معمولا در اثر ضرباتی که عموما دیده شده که به تلویزیون وارد شده ، امکان تعمیر پنل تلویزیون وجود نداشته و می بایست حتما حتما پنل تلوزیزیون سونی تعویض گردد.
پنل تلوزیون از قطعاتی همچون لامپهای بک لایت،صفحات پولاریزه،سینس قلزی،نو بک لایت و صفحه نمایش مایع تشکیل شده است که اگر ضربه ای به آنها وارد شده و آسیب ببینند قابل تعمیر نمی باشند.اگر شدت آسیب زیاد نباشد و صفحات پلاریزه آسیب ندیده باشد می توان با تعویض صفحه نمایش لیکوئید مشکل را برطرف کرد در غیر این صورت نیاز به تعویض پنل تلوزیون سونی می باشد.

علائم تعمیر پنل تلویزیون سونی

تصویر تعویض پنل تلویزیون سونی

در این قسمت به علائم خرابی پنل تلوزیون سونی به صورت تیتروار اشاره می کنیم:

  • خاموش شدن خودبخودی تلوزیون
  • چشمک زدن چراغ استند بای تلویزیون
  • کند شدن تصویر یا به اصلاح اسلوموشن شدن تصویر تلوزیون
  • دوتایی شدن تصویر یا درهم رفتن تصاویر قبلی و بعدی
  • تیره و سیاه شدن تصویر تلویزیون از یک طرف
این موارد نشاندهنده اخظار و ایراد خرابی پنل تلوزیون می باشند که در بسیاری از موارد،مشکلات ذکر شده ممکن است بعد از یک یا چند روز از بین برود و تصور شود که ایراد برطرف گشته است اما باید به این نکته مهم توجه کنید که این علائم نشاندهنده ایراد و خرابی اولیه در پنل تلوزیون سونی می باشد که اگر به سرعت به مرکز طنین سرویس مراجعه کنید شاید حتی نیاز به تعویض پنل تلویزیون سونی گردد و با تعمیر پنل تلوزیون سونی از هزینه های اضافی برای تعویض جلوگیری می گردد.
اما اگر این قبیل مشکلات را جدی نگیرید و در این امور سهل انگاری شود ممکن است علاوه بر پنل به سایر قطعات نیز آسیب وارد کند.از این رو توصیه ما این است که در صورت مشاهده یک یا مواردی از علائم بالا سریعا به مارکز تعمیرات تخصصی تلوزیون سونی مراجعه شود.

اقدامات پیشگیرانه

  • از اسپری کردن مستقیم مایعات بر روی صفحه ی نمایش تلویزیون سونی جدا خودداری کنید.
  • مایعات را در نزدیکی تلویزیون سونی قرار ندهید.
  • بسیاری از تلویزیون ها در زمان بازی کودکان دچار آبخوردگی می شوند پس مراقب کودکان باشید.
  • برخی تعمیرکاران تلویزیون پس از تعمیر آبخوردگی از چسب مخصوصی برای پوشاندن حد فاصل قاب و صفحه نمایشگر استفاده می کنند تا از بروز آبخوردگی مجدد جلوگیری شود بدین منظور از قرار گرفتن تلویزیون سونی در معرض گرمای مستقیم یا غیر مستقیم تلویزیون سونی خودداری فرمایید.

قیمت تعویض و تعمیر پنل تلوزیون سونی

تصویر قیمت تعمیر پنل تلویزیون سونی

در رابطه با قیمت تعمیر پنل تلوزیون سونی همانطور که گفته شد بسته به شدت آسیب و مشکلات بوجود آمده در پنل تلوزیون سونی هزینه و قیمت تعمیر پنل تلوزیون سونی می بایست برآورد شود.همچنین قیمت تعویض پنل تلویزیون سونی بسته به نوع تلویزیون و اندازه تلویزیون سونی متغیر می باشد ولی جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۲۱۲۲۵۴۵۹۲۹ یا ۰۹۱۲۲۴۰۲۷۷۱ تماس حاصل فرمایید.

مشکلات رایج تلویزیون سونی

  • قطع شدن صدای تلویزیون
  • بوجود آمدن لکه های رنگی در صفحه نمایش
  • ایجاد نوار صورتی رنگ در بالای تصویر
  • نگاتیوی شدن صفحه نمایش 
  • سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون سونی
  • ایجاد شدن خطوط و نوار عمودی روی صفحه
  • پرش کردن تصویر تلویزیون
  • روشن و خاموش شدن خودبخود تلویزیون سونی
  • دیر روشن شدن تلویزیون ال ای دی سونی
  • روشن نشدن تلویزیون سونی

ما در مقاله تعمیر تلوزیون LED سونی بطور کامل به مشکلات و خرابی های رایج در تلوزیون های سونی پرداخته ایم که پیشنهاد می کنیم برای شناخت بهتر و بیشتر تویزیون سونی،این مقاله را بطور کامل مطالعه فرمایید.

مراکز معتبر تعمیر پنل تلوزیون سونی

ما در مرکز طنین سرویس با داشتن تجهیزات و ابزارالات مدرن و بروز و همچنین نیروهای کارآمد و متخصص تعمیر تلویزیون سونی LCD , LED,OLED و QLED را با کمترین هزینه انجام می شود.در این مرکز -به منظور کسب رضایت و آسایش خاطر هموطنان گرامی تمامی سرویس‌های ترمیم، تعویض و تعمیر مرتبط با مانیتورهای مدلهای گوناگون تلویزیون اعم از تلویزیون های پلاسما، ال سی دی، تلویزیون های ال ای دی، تلویزیون های هوشمند و پنل های OLED به همراه گارانتی عرضه‌ می‌گردد.

اگر هنور در رابطه با تعویض،تعمیر،قیمت و هزینه پنل تلویزیون سونی با سوالات و ابهاماتی روبرو هستید کافیست در بخش دیدگاه ها با ما مطرح نمایید تا پاسخ گوی شما باشیم.

۶ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *